OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

torsdag 27 januari 2011

Lite mer godis i Hostarabatten.....

Denna vackra Rhododendron köpte jag förra året.
Den fick en plats i hostarabatten jag skrev om och visade igår .... jag tyckte den var så läcker ihop med naverlönnen som också är planterad i Hostarabatten jag visade igår.
Lite av naverlönnen syns i bild längre ner i inlägget.

Titta vilka söta guldknappar den har på sina pistiller!

Jag har visat denna förrut... men jag har så svårt att se mig mätt på den... så ni får också titta på den igen....
Visst är jag snäll!?


Här nedan syns bladen på naverlönnen 'Carnival' till höger i bild. Det är de vitkantade bladen jag menar.
I framkant till höger syns Hosta 'Guacamole'

14 kommentarer:

  1. Underbar blomma, vilken färg!!/ Bea

    SvaraRadera
  2. Den är ursnygg! Hoppas nu att den överlever vintern. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Wow ... Du visar hela tiden växter jag aldrig sett förut! Den här har ju en fantastisk färg!! Jättevacker :)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  4. Otroligt söt. Tack för att vi får njuta av den.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Snygging, jag förstår att du gillar den! /Katarina

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar rodde! Jag hoppas också att den klarar vintern, så att du får njuta av blommorna igen!
    Ha det riktigt bra!
    Christina

    SvaraRadera
  7. Jättefin Rhododendron. Har ännu inte vågat mig på någon, men är sugen. Men det får väl bli någon enkel nybörjarsort.

    SvaraRadera
  8. Åååå vilka knoppar... så fin!
    Nina

    SvaraRadera
  9. Läcker!!!Som en bakelse :-)
    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar växt!
    Tack för att du visar din fina trädgård för oss. En sådan vacker Rhododenron är nog knappast härdig hos mig i norr, hoppas den klarar sig bra hos dig.

    SvaraRadera
  11. Helt ljuvlig! Både roddis och lönn!
    Kram Ester

    SvaraRadera
  12. Vacker och ovanlig rhododendron - trodde inte sådana fanns! ;-)
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  13. Både naverlönnen och rododendronen är underbart läckra!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Du är ju helt livsfarlig med dina bilder. Nu vill jag ju ha både lönnen och rodden. Och funkian (fast den vet jag att den är lätt och hitta iaf till skillnad från mycket annat du visar ;-)) För att inte tala om dina vovvar och katter...

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!