OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

onsdag 18 februari 2009

All Glory to 'Summer Snow'

This is an amzing Clematis! It grows like... h*ll ! It can bee werry big/tall!
I love how it nestle in to other scrubs and trees. It merries good with any plant.. just look out so it aint get to big for the suronding plants......
I flowers almost all summer long.


Det här är en fantastisk Clematis!! Den växer så in i h*vete och kan bli många meter lång/hög på en och samma säsong!
Jag älskar hur den nästlar sig in i sina omgivande buskar och träd.
Den gifter sig fint med allt och det blir så underbart vackert....
Se bara upp så den inte kväver sin omgivning! DEN BLIR STOR!
Blommar så gott som hela sommaren med... det gör väl inte saken sämre?




Nice in the Sambucus! Aint it?
Visst är den fin ihop med den variegerade flädern?

12 kommentarer:

  1. Hej Linda

    Den clematisen har jag satt med frö och planterae ner den i fjol. Hoppas att den ochså växer så fint och blir stor. Jättefin.

    Ha en fin dag

    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Den framhäver verkligen den ljuvliga rosen! Bara en oskyldig liten fråga... Förvarar ni era spadar lätt-tillgängligt? ;)

    SvaraRadera
  3. Vad kul Gunilla! Jag visste inte att den gav grobara frön??? Har hört tvärtom....
    KUL!


    Bakom dubbla lås och bommar.... Mirjam!

    SvaraRadera
  4. Härligt! Vilka kontraster, det lila mot det vita - jätte läckert.

    SvaraRadera
  5. Clematis with the Rose look like they're made for each other!

    SvaraRadera
  6. Verkligen jätte fin ihop med de andra!!
    Fina fat du fått föresten:))

    SvaraRadera
  7. Japp, jag håller med! Jag köpte den i fjol och första sommaren blommande den jättemycket så jag ser fram emot att den tar sig fram mycket och långt här hos mig. Härliga bilder Linda, kram =)

    SvaraRadera
  8. Hi Linda~
    The clematis blossoms look so pretty next to the variegated leaves!
    Love it!

    Happy day~
    Karrita

    SvaraRadera
  9. Ooop, det var nog tur jag flyttade den ifrån min fjärilsbuske då......det vore ju synd om den kvävdes!
    Nu blir det "sommarsnö" slingrande i uteplatsen istället. /Anette

    SvaraRadera
  10. If I'm not mistaken this particular clematis is also fragrant. I used to have it but had to tame it before it swallowed the house. Nice photos

    SvaraRadera
  11. Jag har också en hemma i trädgården i Sverige! Jag älskar den;) Den är så fin mot den faluröda fasaden och resten av växtligheten som den bor med. En underbar clematis!
    Må så gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Den där sista var verkligen en fin kombination.
    Jag har ju en sådan fin fläder som jag fick av dig. Attans att jag planterade den där jag inte kan ha en klematis.
    Blir till att flytta den innan den blir förstor.
    Ha det gott
    Annika
    ps fick du någon flox från mig kommer inte ihåg

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!