OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

tisdag 5 mars 2013

STÖLD , BEDRÄGERI och LÖGNER!!!!


Nu vänner skriver jag och är fly förbannat arg!
Jag fick ett mail idag från men mycket god vän.
Hon har hittat en DANSK blogg... kvinnan där påstår sig ha tillverkat keramikknoppar till sin hage/trädgård!!!!
Hon visar en bild på tre keramikknoppar i grupp...

Problemet med hennes bild är bara:
ATT BILDEN ÄR MIN!!!
KNOPPARNA ÄR MINA!!!!!

Läs själva här  http://plateauet.blogspot.dk/2013/02/keramikknopper.html:

Här är länk till min bild och mitt inlägg: http://tradgardsdraken.blogspot.dk/2011/06/knoppar-och-tradgard.html

BEHÖVER JAG TILLÄGGA NÅGOT?

HUR KAN MAN MED ATT GÖRA NÅGOT SÅDANT HÄR?????

43 kommentarer:

  1. Jag fattar inte att folk kan med att göra så!!
    Förstår till fullo att du är riktigt apförbannad!

    Nån stans i tiden (typ igår) tycker jag att det vore dags att politikerna börjar reda ut lite i regel, verkan och lag på internet. Vi lever våra liv med telefonen i handen, ständigt uppkopplad. Men det finns inget ordentligt regelverk för vad som är Ok eller inte.
    Folks sunda förnuft är önsketänkande! Och framför allt ingen åtgärd eller straff när internet missbrukas.

    Tycker du ska kolla igenom hennes blogg, det kanske finns mer där från dig...

    /Lillianna

    SvaraRadera
  2. Blev så upprörd så jag var in och skrev på hennes blogg..argt.Så här gör man inte och ag hoppas du polisanmäler henne.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla som läst vet vad som är sagt och inte.
      TACK <3

      Radera
    2. Slap dog lige lidt af.

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min vän! <3 <3 <3
      Alla som läst vet vad som är sagt och hur.

      Radera
    2. Og jeg glemte faktisk at skrive, at hun jo også påstod, at det var hendes foto - da jeg konfronterede hende med billedet. For jeg har jo før gjort reklame med samme foto for dine knopper på min blog, hvilket jeg skrev til hende under indlægget... Hun får det til at lyde på sin blog, at det er hende, der nu er offeret.... Ret ærgerligt.

      Kh. Marlene

      Radera
    3. Jeg har fjernet min første kommentar, da min udtalelse muligvis kunne misforstås til at være ret skrap - det var den måske også, men det var egentlig ment som en mulig grund til, at vedkommende havde fordrejet sandheden.

      Kh. Marlene

      Radera
  4. Men så fräckt att göra så där, lura alla men båder ord och bild.

    SvaraRadera
  5. Vilken besvikelse för dig, rent bedrägeri, hur kan någon bara göra så. Du har mitt fulla stöd!
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Antte!
      Inlägget är borta men de som läst vet.
      Jag har kopior i min dator på vad som skrevs och på alla kommentarer.
      Så det går inte att 'ljuga' sig fri...

      Radera
  6. Har också varit inne på hennes blogg och kommenterat, hon måste vara extremt korkad/dum eller sjuk om hon inte fattar kritiken och ber om ursäkt. Som Marlene skriver vi VET att det är dina knoppar:) Kram/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi vet vad som skrivits och allt som kommenterats...
      <3 <3 <3

      Radera
  7. För mig är det ofattbart att man kan göra en sådan sak men samtidigt är du inte den första som råkar ut för detta. En av mina amerikanska bloggvänner fick hela sin blogg "kapad" Någon la helt sonika upp den som sin och såg till att den uppdaterades när hon gjorde detsamma och fick det att se ut som om det var deras egen blogg, en kopia av originalet rakt av - Man blir minst sagt förbannad! Anmäl henne / Kramisar gittan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fruktansvärt tänk vilket folk det finns!!!

      Radera
  8. Förstår verkligen din ilska och tycker att det är bra att hennes blogg blev överöst med kritik.
    Detta är bara så makalöst fräckt. Förstår inte att någon vill göra så här.

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Jag sympatiserar med dig till 100%
    Man blir ju rasande.
    Annars?

    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  10. Hej Linda
    Det er virkelig dårlig stil at stjæle æren for dit værk.... !!!
    Jeg forstår ikke at man kan være SÅ fræk, og forstår virkelig ikke hvordan man kan få sig selv til det. Jeg håber hun har en meget meget dårlig smag i munden...
    Jeg syntes dine knopper er helt fantastiske.
    Mange hilsner fra en Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Susan!
      Om du ser nedan i kommentarerna så har damen nu skrivit här...
      Hennes kommentar talar för sig själv tycker jag nog.
      Linda <3

      Radera
  11. Såå fel.
    Men, som jag ofta säger:
    Detta säger ingenting om dig, men en hel del om henne.
    Jag förstår din reaktion- befogad- men, sträck på dig över dina vackra alster, tyck synd om henne över att hon skulle vilja vara så duktig designer som dig. Hon glömde bort i sin " ljugariver" att detta kommer att märkas och skapa reaktioner.
    Hoppas att sådant inte händer mer.
    Allt gott till dig i fortsättningen.
    Från Anonym


    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym TACK <3 <3 <3
      Allt sker med en mening!

      Radera
  12. Du gör helt rätt som säger ifrån Linda.
    Även jag har varit med om detta då en person la upp bilder från min blogg på den lokala Facebook-sidan som om det vore hans egna.
    Hur svårt kan det vara att fråga om lov om man så gärna vill visa någon annans bild?
    Blogglandia är då en av de mest generösa platser som finns.

    Hoppas din reaktion ger ringar på vattnet som får mindre noga-räknade personer att "hålla sig i skinnet".

    Hälsningar/Hans

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lånar gärna ut bilder när jag blir tillfrågad eller om det skrivs vid bilden vart den kommer ifrån.
      Denna gången var det ännu värre.. som du läst.

      Radera
  13. Jeg ser hermed at min blog er blevet kopieret på denne blog og en hetz er gået ind, hvem gav tilladelse at kopiere min blog.Nu bliver jeg udstillet som en forfærdelig blogger det er jeg selvfølgelig ked af....og enkelte skriver ækle ord...kan se det ene ord tager det andet her på forummet.
    Nu er det sådan at mange keramikker inspireres af hinanden.Dette blev jeg også da jeg så disse haveknopper...Så jeg lavede nogle i samme stil..hvis man ikke vil have at andre inspireres skal man ikke lægge det ud på nettet .Men hvis det falder jer for brystet så tager jeg selvfølgelig den af min blog...jeg vil meget gerne skrive hvor jeg har inspirationen fra.Hvis der er andet I vil diskuterer så send mig venligst en mail. gretheped@stofanet.dk

    SvaraRadera
  14. Hon har tagit bort inlägget nu!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja såg detta.
      Och hon har även skrivit ett nytt inlägg.
      Än värre....

      Radera
  15. Usch så trist när sånt här händer!
    Jag fick börja skriva mitt namn på alla mina blombilder som jag har i "Blomster-tips" bloggen för det var folk som tog dom och satte in på tradera när dom sålde fröer. Du får börja märka dina bilder med namn så att det syns att det är dina!
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Linda!
    Så väldigt astråkig att du drabbats av först en stöld och sedan av lögner från samma tjuv.
    Du och övriga som ingripit har gjort ett väldigt rådigt och bra jobb som markerat tydligt mot en ren stöld.
    Jag har tittat in på hennes blogg och att din bild med dina knoppar skulle härröra från hennes kamera eller händer är helt uteslutet. Det är en sådan klasskillnad att det är sorgligt och skrattretande att hon ens trodde att någon skulle gå på det. Att hon ljög om sina egna förmågor är en sak men att hon stal från dig och nu förvanskar sanningen är så upprörande att jag nästan storknar.
    Gamla häxan avundsjuka smyger lömskt som häxor brukar...
    Sköt om dig och försök gå vidare, för tyvärr kommer hon inte ge dig rätt, men ALLA andra förstår att du har ALL rätt på din sida.

    Upprörd kram Malin

    SvaraRadera
  17. Har du mon søgt om patent på knopperne???
    Du burde skamme dig at udstille andre på den usle måde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saken är inte den!
      Saken är att hon ljög upprepade gånger att det var hon som tillverkat knopparna och att bilden på knopparna var hennes och från hennes trädgård!
      Detta svarade hon flera gånger !
      Detta var det hon som startade!
      Har hon patent på att må dåligt?
      Hade hon bara skrivit att hon hittat bilden på nätet och ville göra likadana hade jag aldirg reagerat!

      Radera
    2. Vill du ha blider på all konversation i inlägget så du får min sida av saken med?
      Och vem är du? Varför skriver du anonymt?

      Radera
    3. Jeg har valgt at skrive anonymt for at du ikke også udstiller mig på din blog. Så langt kan du vel tænke selv.

      Radera
    4. Varför skulle jag göra det?
      Har du gjort samma sak som hon?

      Radera
    5. Var god och ta reda på all fakta innan du skriver!
      Om du vill kan jag publisera hennes hela inlägg, som hon tagit bort, med alla kommentarerna från henne?
      Du skulle inte ifrågasätta mig efter att ha läst dem.

      Radera
    6. Helt otroligt! Den danske blogger skrev om "hvad jeg har gjort idag", brugt Lindas billed (det vat det lille fejl), får berøm, takker og er glad. Vef spørsmål om at de ligner knopper fra en svensk pige, så er svaret "nej, det er godt nok nogen jeg har lavet selv, vidste ikke der var andre der også har lavet dem... hvad kan jeg gøre ved det."

      Det er uærligt, det er at lyve - flere gange og det er at være fejl når man bare tilgiver at fejlet handler om at man som amatør og ny blogger har lånt et billed... Det har for pokker ikke nogen med hele at gøre
      V.H. Jette H

      Radera
  18. Fy så lågt! Du har all rätt att vara arg. Jättebra att så många reagerar - det är första steget, om än litet, på vägen ut ur "laglöst land".
    Kram Ester

    SvaraRadera
  19. Så lågt! Du har all rätt att vara arg! Men det är bra att så många reagerar - det är första steget, om än litet, ut ur "laglöst land".
    Kram Ester

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!