OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

fredag 10 september 2010

Plox! PLOX Underbara Höstflox!

Denna är så fin! Detta är en flox i Feelingserien.
Detta fotot blev riktigt lyckat! Klicka upp!
Även denna är i Feelingserien.
Om man klickar upp fotot ser man att det finns lite rosa i blommorna.
En flox som jag inte har namnet på... Junior Dance????
En lägre variant i alla fall.
Al in one!!! Denna är såååå söt! Inte så stora blommor men bedårande!
Phlox paniculata "Sherbert Cocktail"! En rosa flox med gulgröna kanter på kronbladen!
MYCKET Speciell tycker jag!!!
Sagoligt underbar!
Phlox Frosted Elegance
En blåblommande sort. Vid varmt soligt väder blir den mer rosa.
Men när kvällen kommer eller vid mulet väder så blir den härligt blå.
Elisabeth är en härlig sort!!!!!!
Dessa variegerade plantor är fina HELA tiden.
Även när de inte blommar bryter de och lyser upp vilken rabatt som helst.



Phlox paniculata 'Fairytale of the Ural'


Okänd sötnos!

Tror detta är Natasha.... men det kan även vara Peppermint Twist.
Får luska lite...
Phlox paniculata 'Wilhelm Kesselring'


Samma som ovanför bilden ovan...

Phlox paniculata 'Fairytale of the Ural' igen.
Två okända.... den ena till vänster är ett bloggträffsbyte....
Den hade ett namn det vet jag men vilket?
Al in one igen...
Okändis.. Juniorserien ....
Annika Christensens Blåa ! Så fin så fin!!!
En gammal småblommig variant.
Giltmine!
Och nedan följer lite av det jag redan visat och sånt jag inte har namnet på.

12 kommentarer:

  1. Phlox är helt underbara. Skulle gärna ha mycket fler olika sorter och färger men det är ju det här med rådjuren:( En del har jag fått se blomma i år men utefter hela gärdesgårdsrabatten mot nya dammen till äter de av VARJE kväll/natt. Önskar att de hade gott att stoppa. Får njuta av dina bilder i stället . Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Så många olika sorter du har,fantastiskt!!
    Jag har bara den höga vita en gammal sort som luktar underbart.
    Men får nog skaffa lite fler:-))

    Läste om den tragiska tåg olyckan vilken tur att din tös var hemma.
    Många tankar går till flickornas anhöriga.

    Kram MLK

    SvaraRadera
  3. Mamma! Mamma! Så många sorter! Hade inte en aning om att flox kunde se ut på så många vis!!! Var i hela friden får man tag i sådana skönheter?
    Undrar en nykomling inom STA...
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  4. Charlotta! Man hittar dem lite här och var faktiskt. Det gäller att ha ögonen med sig.
    Det finns många fina sorter via postorder också.
    Eller så får man plantor av trädgårdsvänner !
    Linda

    SvaraRadera
  5. Man skulle kunna tro att du gillar flox???
    Det gör jag i allafall och särskilt den första du visar. Hur blev den du fick av mig?
    Var det en annan färg???
    Kul att du gillade min små raringar.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  6. Annika.. läste du inte texten :O)!!!
    Linda

    SvaraRadera
  7. Vilka fin flox du har :(
    Här har rådjuren ätit upp dom i omgångar. Det hinner aldrig blomma innan dom har bitit av topparna igen....buhuhu.
    Vi som har fått så fina flox från en "go" vän.
    Men men jag får väl titta på dom på din blogg istället.
    mvh Ken

    SvaraRadera
  8. Men oj! Har du så många sorter? De är jättefina...allihopa!
    hoppas du får en skön helg!

    SvaraRadera
  9. jösses va många sorter du har. Gillade den varigerade jättemycke, vet du vad den heter?

    Kul att du kikade in hos mig. Jag har lagt till dig i min blogg lista.

    Trevlig helg

    /Nina

    SvaraRadera
  10. Ja det var många fina FLOXAR De vagierade gillade jag extra. Nu ska jag nog jaga liknande ?? Mina är inte så många men de lyser så gott nu när andra blom har lagt av.
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  11. Jösses vad många flox du har men inte är jag förvånad du har mycket av många och fint är det! MB

    SvaraRadera
  12. You have such a varied phlox collection. I love phlox paniculata for their long season of flowers. Your 'Wilhelm Kesselring' has a nice colour, and the white eye makes it stand out even more. Annika Christensen's Blue' has a delightful colour, too. I especially like the very blue colour of your blåblommande variety, the one that changes according to the light. The name doesn't translate well from Swedish, though, (at least with google translator)what type is it?

    Your late summer/ early fall garden must be so full of colour with all of those phlox in bloom.

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!