OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

söndag 3 januari 2010

In my ceramic artstudio! / I min kermaikverkstad!



This is one of my latest work of ceramic. It´s a new black stonewhere clay that I´m trying out.
I hope that It will turn out as the cataloge say it will.
The tear will, i think, be shiny and black.

Detta är en av mina senaste skapelser. Det är en helt ny svartbrännande stengodslera som jag provar på.
Jag hoppas att den blir som katalogen lovar.
Droppen kommer antagligen bli helt svart, blank och glasig.

7 kommentarer:

  1. Heeeeeeej Linda, det blir bra.
    Och ansiktet liknar ju kvinnohuvudet som jag skulpterade och visade i brunnen bakom huset i somras..
    God fortsättning, Petra B.

    SvaraRadera
  2. A deep inner peace within your beautifully formed clay. Wonderful!

    SvaraRadera
  3. Ska bli spännande att få se det färdiga resultatet =)

    SvaraRadera
  4. Hi Linda, it is wonderful! I can't wait to see it finished.
    Kram,
    Frances

    SvaraRadera
  5. Han är fin din gubbe!!!!
    Ja ja...K du är också fin!!!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Hi Linda~
    It looks fabulous! Can't wait to see the finished piece. I like the third eye part.
    hugs,
    Karrita

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!