OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

lördag 5 januari 2008

Troll.. eller Murregubbe ?

Jag har kommit på en ny figurant som skall få hemsöka min trädgård. Nämligen denna fasansfulla person....
Är det ett troll eller kankse en murregubbe??? Jag har faktiskt ingen aning...
Men vist ser han lite skum ut... undrar om han äter barn???


Näää så farlig verkar han inte... eller.. han ser faktiskt lite beskedlig ut... han kanske nöjer sig med att äta sniglar?

Någonstans i trädgården, under en buske, skall han få stå! Men är det en hane då ???
Ingen aning faktiskt !! Ser ju lite maskulin ut... men skenet kan nog bedra....
En mycket underlig varelse.... är det ett troll eller kanske en murregubbe?

Näää vänta nu...... är han av kunglig börd? Och en dotter har han tydligen med... för visst är det där en prinsessa!!! Eller är det hans blivande brud kanske?

Visst ser han stolt ut i sin krona.. för nog är detta en han!!

Och titta vilken vacker flicka! Så underskön... Förstår att han föll......




Fast frågan är igentligen... skall de ha kronor eller inte? Kanske jag får göra några utan... nårgra undersåtar!

13 kommentarer:

  1. Åhh vilka roliga Linda! Äter de mördarsniglar tror jag du kan få sälja ett par till min far. :D De var fina med kronor men naturligtvis behöver du göra några även utan så att du får ett helt folk. Nu måste du bara komma på ett namn åt den "familj" av ovanliga varelser. Trevlig helg!!!

    SvaraRadera
  2. Oj, dessa varelser skulle man inte vilja möta i en mörg gränd...(eller trädgård!). Men vackra är dom ändå på sitt sätt.

    SvaraRadera
  3. Oj! Vilka härliga skapelser du gjort igen Linda. Du kanske kunde kalla dem för murretroll. Jättefina är de i alla fall ( om man nu kan kalla såna varelser för fina? ). Krona eller inte var lite svårt? Du får göra som du själv sa och göra några utan också. Tack för titten ( igen ).

    SvaraRadera
  4. Hihi, det var alltså jag/Gillan som var anonym. Så tokigt det kan bli.

    SvaraRadera
  5. Vad häftiga! För mig är det troll du har gjort. Vad duktig du e! Om de äter mördarsniglar tror jag du blir miljonär :-).

    SvaraRadera
  6. Men herregud! har du avbildat mig Linda? Precis så ser jag ut fast utan krona!;-))

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  7. Kanoncoola! Murregubbe låter väl perfekt. Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  8. Ta dina pion haaa.. och stoppa dom någonstans ;)
    Vilka fina Troll!!
    Jag förstår att dom klarar av att stå i trädgården under sommaren men har du haft någonting stående hela året?
    Någon gång vill jag köpa en drake ut av dig, en grå som jag kan lägga på en stenmur, om du sälger någon?
    Du är själklart bjuden till en träff någongång i sommar ihop med Birgitta.
    MVH Ken

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara typer! Du är helt otroligt duktig på att skapa karaktärer!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  10. Hallå allihop! Tusen tack för era komentarer...

    Karin: Jag kan väl inte fylla hela trädgården med dessa 'fulingar'? Knas!

    Marina: inte var det meningen att skrämma dig... Bara lite....

    Gillan: Tack för din idé! Den var inte dum alls!!! Jag skulle nog kunna tänka mig det namnet! Fast just nu lutar det åt Murrekungen...och Murredrottningen! Men vi får se...
    Jag är ju kvinna och får då ändra mig hur många gånger som helst!

    Anna: Ja.. tänk... skulle bli rik som ett troll....

    Anja: Självklart! *fniss*... nädå... så lurvig är du väl inte?

    Zanna: Tack! Och tack det samma!

    Piondröm(Ken&Carina): Dessa skall kunna stå ute året runt.. men jag kommer att ta in dem för det ligger för mycket jobb bakom för att shansa! Jag har ute två klot jag gjort... de har nog legat ute en 5-6 år nu och är lika hela och fina som när de var nya.. ser ut som runda hjärnor... Fast en kompis sa att de såg ur som hortensiablommor.

    Randi: Tack Randi... och Kram till dig med!!

    Linda

    SvaraRadera
  11. Åhh du gör underbara saker!
    Jag måste bara säga att sen jag började besöka din blogg har du väckt min skaparlust, som arbetslösbildlärare med sjukhusvistelse bakaom mig och en enorm torka på kreativitet vill jag bara tacksamt buga!
    Tack för att du lockat fram min lust .
    Kajsa

    SvaraRadera
  12. Kul att du gillade mitt fågelbad, jag är också väldigt förtjust i det.
    Jag blev jätteglad när jag hittade det på Netto för drygt en hundralapp.
    ha de bra
    kram Lily

    SvaraRadera
  13. Murregubbar och gummor passar väldigt bra i sina kronor. Riktiga guldkronor eller??
    Hälsar
    Birgitta

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!