OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

fredag 16 januari 2009

Echinacea ‘Green Envy’


‘Green Envy’, a cultivar of Echinacea Purpurea and one of many differnt cinde of Echinaceas.
This one is pretty special with its yellogreen and pink pettals.
I think it is a great eyecatsher in the garden.


‘Green Envy’, en variant av Echinacea Purpurea. Det har börjat komma en hel del olika varianter på Echinacea Purpurea vilket jag tycker är väldigt kul.
Den här har väldigt speciella kronblad som är både rosa och gulgröna.
Den här är verkligen en riktig ögonfångare i rabatten!


22 kommentarer:

  1. Mitt ex har jag inte lyckats att få "jutt" på - den verkar kinkig hemma hos mig. Kanske fel jord eller fel placering allmänt.
    Annars håller jag med om att den ser väldigt fin ut.

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  2. Hej Linda

    Den har jag aldrig sett, jag skall kolla frölistan eller om den finns att köpa som plant. Verkligt snygg.

    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Oh Linda, that is a beauty. I have had echinaceas with a virus that have sported green flowers, but they are nowhere near as lovely as that, I love it!
    Frances

    SvaraRadera
  4. I like the Echinacheas and will definately look out for this one.

    SvaraRadera
  5. Ååååhhhh...jag blir grön av avund :)Ursnygg!
    Tjing
    Monica

    SvaraRadera
  6. Den här sorten har jag inte... än =). Måste försöka få tag på den, den är ju urläcker! /Helen

    SvaraRadera
  7. Jag gillar också den! Ska skaffa den i år har jag tänkt mig! /Anette

    SvaraRadera
  8. Wow! What a beauty! I've never grown them but I've seen a lot of gorgeous photos on Blotanical.

    SvaraRadera
  9. I love echinaceas! This is a pretty color that I've not tried. I'm "green with envy" --

    Cheers,
    Cameron

    SvaraRadera
  10. Vilken raring! Den var ny för mig också.Vill ha!!!

    SvaraRadera
  11. Hej Linda

    Exquisite! I would love to have that flower in my garden.

    SvaraRadera
  12. Det var en ny variant,det är roligt med olika varianter av samma blomsort.

    Varma Hälsningar
    Helen

    SvaraRadera
  13. I almost ordered this unusual Echinacea this past fall! Beautiful blooms, I might have to put it back on my wish list afterall. :)

    SvaraRadera
  14. I love echinacea's and have a few different varieties. When the Green Envy first came out I was not sure if I would like it, but the more I see it the more I like it. I am thinking it will look great mixed in with my other pink echinacea's and give some contrast.May have to try it. Thanks for posting this one.
    Lona

    SvaraRadera
  15. What a beautiful flower. I've never seen anything quite like that before.

    SvaraRadera
  16. I've never seen such a variant on echinaceas--It's such a beautiful combination of colors!

    SvaraRadera
  17. Linda hej!

    Sklulle vara fina ihop med rosor också...

    Kramis Annie

    PS: Så himla kul att du vill vara med i min utlottning... ;) Ingen regel utan undantag du vet... :)

    SvaraRadera
  18. Linda .. I am a fan of Echinacea .. I haven't got this one though .. it is very pretty !

    SvaraRadera
  19. Ja, finns mnånga spännande! Den du visar är härlig!

    SvaraRadera
  20. Fint fint du visar, denna är nog en av min favoritet.
    Som du vet så äter sniglarna upp mina. Den jag fick av dig står lite så att jag skall kunna passa den.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  21. Oh my goodness gracious that is so wonderful I love the combination of colors. I'm going to have to see if I can find that to plant this year!

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!