OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

fredag 4 december 2009

Give me a Dubbel Orchidé !!!! // Ge mig en DUBBEL Orchidé!

Have you ever seen a orchide like this? It was my first time anyway. I did not even know that it existed dubbel orchids!!!
I bought this orchides on the morningmarket in Huay Yang, the village where we lives in when we are in Thailand.
To bad that I hade to leve them there.....


Har ni sett en sådan här orkidé förrut? Det är i alla fall första gången jag sett en dubbel orkidé!
Jag visste inte ens att det fanns sådana!!
Dessa fantastiska orkideér hittade jag på morgonmarknaden i Huay Yand där vi bor när vi är i Thailand.
Tyvärr kunde jag inte ta med mig dessa hem till Sverige så de fick snällt stanna kvar där.
Mr. Witt som är chef för området där vi har vårat hus, lovade att personligen ta hand om dem tills vi kommer tillbaka nästa gång.






11 kommentarer:

  1. Nej det har jag verkligen inte men den var fiiin - mycket fin!

    Kram från Karin

    SvaraRadera
  2. Fantastisk! Orkideér i alla former är vackra men det är kul att se någon man inte sett förut :) Hoppas den blommar lika fint nästa gång det bär av till Thailand.
    Tjing
    Monica

    SvaraRadera
  3. Snygg alltså! Så skönt att den finns i säkert förvar tills ni åker tillbaka....
    Idag skulle det suttit fint med en snabbtur dit ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  4. Nej någon sådan har jag inte sett tidigare!
    Läcker kruka. Den kan du väl ta hem?
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Vilken smart kruka!
    Det finns små sådana att köpa på blomsterlandet har jag sett.
    Fin fina bilder... nya kameran eller?
    Ha det gott
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Så fin den var! En sån har jag inte sett förut! Ha en fin helg! / Irene

    SvaraRadera
  7. Det har jag heller aldrig sett, urläcker var den i alla fall. Får säga som de andra vilken kruka!! Sådana får du göra själv Linda :)

    SvaraRadera
  8. Så fin den ser ut, och så bra att den har någon som tar hand om den :)

    SvaraRadera
  9. Ojjjjjjjjj.........suck.............gud vad tjusig........tänk om man fick orkidéerna att blomma om...... suck

    SvaraRadera
  10. Ja det har jag sett...
    Vi har mycket orchidé tillbaka i mitt hemland som vanligen hänger uppe på berget...
    Det är trevlig och fint med exotisk planta särskilt Orchide, det symboliserar varme...

    ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Linda, it is so beautiful! Double elegance!

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!