OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

fredag 9 maj 2008

Lite blandat....

Detta är blomman på svartplommon-trädet. Bladverket är helt fantastiskt... mörkt rött. Och så får det dessa underbara blommor. Klicka gärna upp fotot så får ni se något fint!

This is the flower of a prunus with dark red leafs. It´s amazing... all dark red. And it flowers with these wonderful flowers. If you take upp the photo you will experiens something werry nice.
Detta är en lungört som Mari på bloggen Hjärtat Mitt ! har sått. Jag hade tur som fick en tuss. Denna tussen har nu växt till sig ... fast den växer inte jättefort.
Det är en av mina favoritlungörter. Den har verkligen en speciell färg på blommorna.
This is a Pulmonaria. This one comes from Marie on the blogg Hjärtat Mitt ! She have 'made' it her self. It´s one of my favorits and have a werry special coluor on the flowers that I never seen before.

WOW!!! Titta vad jag hittade i rabatten igår ! En lilleputt-Iris med helt fantastiska blommor! Undrar var jag fått den ifrån? Hmmm...... teflonminne!
WOW!!! Look what I found in the border last night! A small Iris. Only 10 cm tall. It have a spectacullar colour. I do wonder where this one comes from? Hmmm .... no brain no pain....

Anemone Nemorosa 'Old Blue Eyes'.
Anemone Nemorosa 'Old Blue Eyes'.


Pulsatilla 'Papageno'
Pulsatilla 'Papageno'


Igen.... utslagen.
And again.... now open.

Det verkar som om någon gillar min keramikros!? Klicka upp så får du se hur denne någon har jobbat hårt!
It sems like someone likes my ceramic-rose !? If you take upp the photo you will see that this someone have been buissy working hard!



Och till sist så måste jag få visa min fina mossflox! Antligen fick jag tag i den igen!

And at last... a flox. I am so happy that I have found this again in the plantshop.



8 kommentarer:

  1. Nähä, inga vill ha växter där inte....
    Skojar!
    Många vill ha blir det.
    Min lungört försvann i koloniflytten, tror jag. Har bara sett den vanliga röda. Så det är kul att din har klarat sig.
    Trillium Linda. Om du har tålamod att vänta till nästa vårmarknad, så kan jag fixa det då, om det finns. Det brukar oftast finnas några få plantor till salu. Så det gäller att vara snabb.

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  2. Mycket vackert att vila ögonen på : ) Keramikrosen är fantastisk!
    Ha en bra dag.
    Monica

    SvaraRadera
  3. Hej Skurk!
    Vad är det nu för pion som vi inte har? Om det är en green halo så ....Tala om genast att det inte är det!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Phuuu ,det var inte den utan en p.cambessedesii ok. Nej den har vi inte, men några andra vildarter men inte den, men det gör inget bara den inte heter green halo. "Om jag känner mina löss på gången och mina gäss på sången" Så kommer du leta upp den nu.BRA!!! Beställ då två.
    UNDERBARA växter du visar FANTASTISKA!!!!!!!
    Snart får vi se dom i verkligheten!!!
    Carina

    SvaraRadera
  5. Så fint, så fint!!!!!! Kära du, varför får bara Carina (och Birgitta, om jag inte har tjuvläst fel?) komma - och inte jag???

    Obs: ;-)

    Den där keramikrosen var redan ljuvlig, men spindeln lyckade ta mig sjutton göra den ännu läckrare.

    Söta du. TACK för dina ord. De värmar mig.

    KRAM TILL DIG.
    /Rana

    SvaraRadera
  6. Fint samarbete mellan dig & spindeln! Rosen blev extra läcker!;-) Och vilka växter du visar! Jag blir sjuk när jag tittar mig runt på blogarna (flera) nu! Vad mycket nytt jag vill ha! Massor bland dina! Hur ska detta sluta?!;-)

    SvaraRadera
  7. That Anemone nemorosa is gorgeous, much better than the plain white single with the yellow eye. I should get Pulsatilla 'Papageno' to grow with my Campanula 'Sarastro.' ;^)

    SvaraRadera
  8. Oj vad många fina blommor! Och precis i mina färger!! Jättefina bilder!

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!