OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

lördag 12 april 2008

JULAFTON IGEN!

I morse snöade det igen!

Man får nästan en chock när man på morgonen går upp, inte så lite sömndrucken heller, man lyfter de tunga ögonlocken och skådar dessa dasslock sakta segna ner och lägga sig som ett tjockt täcke på marken!

Vid frukost infinner sig så även Julstämningen..... det är bara julgardiner och adventstaken som saknas, och rätt datum, för att allt skall falla på plats.....
Jag började till om med nynna på lite julsånger.... KNAS!



Nu har det som tur är smält bort igen och man kan i stället njuta av vårblomningen!


Rosa hundtandslilja! För första gången blommar denna hos mig. Denna har jag fått i gåva av en trädgårdsvän för länge sedan. Bladen till just denna är helt fantastiska!!! Bladet skymtar bakom.... det är det fläckiga.


Vit vårstjärna.

Scilla. Mitt i en rugge med blå scilla har denna vita kommit. En fröplanta som bestämt sig för att bli vit. Härligt! På andra ställen i trädgården skiftar scillorna i allt från mörkt blått till ljust blått. En spännande variation (faktiskt)!


Variegerad gullflocka. MUMS! För er som inte visste det... så har jag en enorm förkärlek till just variegerade växter !!!!





3 kommentarer:

  1. Vilka fina vårblommor du visar. Någon snö har vi tack o lov inte fått här på sista tiden men frost har vi haft under nätterna i veckan som gått. Det blev till att bära in några blommor från uterummet då.

    SvaraRadera
  2. Hej lilla skurk eller ska jag säga kvinnan med den underbart gula violen!!!!!!!!!!!!!! Oj,oj,oj......
    Jag har heller aldrig sett den. Våran snö ligger kvar här, så vi fick stanna inne idag. Åkte på loppis och sen har vi skolat om fröplantor. Så nu har vi plantor överallt. Men jag har nog tagit i , för det vad hemskt vilka svåra frön jag har valt så allt kommer inte i år. Sen glömmer jag av dom och då kommer inget.
    Ha en bra helg Stor kram Carina och Ken

    SvaraRadera
  3. Nog måste det vara en svår chock för dig att komma från Thailands underbara värme till snö och elände?!
    MEN, visst finns det något tjusigt med våra vårblommor, eller hur?

    mvh, Anja

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!