OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

tisdag 8 januari 2008

Pionerna 2006

Thailandsbloggen är uppdaterad. Länk till den hittar ni överst till höger.

Så ... idag tänkte jag visa lite foton från 2006. Vissa av bilderna är på samma pioner som jag visade igår .. men det gör väll inget?

Att det är myror på pionknopparna är helt normalt. Det skall vara så. Myrorna äten av ett sött ämne som knoppen avsöndrar. Det är alltså inget man behöver eller ska åtgärda.

Nedan: Scarlett Ò Hara som jag visade i förra inlägget. Detta är en härlig pion med stora vackra blommor som inte tyngs ner som de flesta andra dubbla/fyllda gör.

Nedan: En blomma av Pionen Gay Paree på väg att slå ut.
De har stora foderblad och en fin fylld, många gånger i avikande färg, toffs i mitten.

Nedan: Gay Paree utslagen.


En vit pion av okänt slag... denna bilden har jag visat i något tidigare inlägg i höstas. Jag är mycket förtjust i fotot.... så här är den igen!!!

Samma pionplanta men en annan blomma som har slagit ut lite mer.


Nedan: Så till en av favoritpionerna!!! Barrington Bell!!! Denna pion är helt fantastisk!!!

Titta bara! Visst är den vacker!


Nedan: Första gången som Pink Hawain Coral blommade för mig. Det var året efter planteringen har jag för mig. En mycket vacker pion med lite annorlunda färg på blomman.

Nedan: Honey Gold!!! Helt sagolik!!!!

Nedan: Till slut får ni en svit av foton på samma pion. Fotona visar pionen Bowl of Beuty.
Denna pion blir mer och mer vanlig i plantskolorna och är inte allt för svår att få tag i.







2 kommentarer:

  1. Hej
    Åh va glad jag blev när jag hittade din sida!Det finns hur mycket fint som hellst.Dagliljor och pioner, man vill ha en av varje sort...
    Drakarna och trollen var otroliga.Hoppas det kommer mer av dina arbeten!!
    Hit vill jag titta in igen!

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!