OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

lördag 15 december 2007

En sagolik trädgård! Del 1 av ?

Idag vill jag visa er en underbar trädgård. Denna trädgård är belägen i Skaratrakten och jag tycker att alla som har möjlighet skall besöka detta paradis.

Eftersom jag har ganska många foton härifrån skall jag dela upp dem på några omgångar och inte ta allt på en gång. I detta inlägg blir det nog mest daliljor.... Undrar varför? Hihihi....

Tänkte börja detta inlägg med två bilder på dalijebersån. Tänk att ha en DAGLILJEBERSÅ!!! Fantastiskt!





Sååå vackra!!! Dock ingen idé att fråga mig om namnen på dessa. Jag fotade för brinnande livet och frågade om namnen... men de gick in i ena örat och ut ur det andra.









Detta måste väll ändå vara så nära paradiset man kan komma? Och titta! Här står två av Adams släkte!



Minibarrväxter är en passion detta par har .... och underbara katter :o)!



Jag tror Karin har minst 700-800 olika namndade dagliljor i trädgården! Detta var en syn att se kan jag säga! Nästan alla blommade när vi var där! Det var ett skådespel utan dess like!!!



Hemerocallis 'American Revolution'. Gissa vem som fick denna skönhet med sig hem?



Titta!! Titta!!! Vilken Lönn!!!Vist är den sagolik!? Denna heter 'Carneval' och det gör Hostan under med !!!



En uppstammad barrväxt med gulvariegerade blad/barr. Läcker!!!
Undrar när de åker på semester nästa gång.... Skall höra med min bror om inte han kan ta sin lastbil och åka med mig då.... hrmm.....





En sådan här VILL JAG HA! Har ni sett vilka vackra blad! Fråga mig inte vad det är för träd/buske.... I denna trädgård hittar man något spännande vart man än vänder sig! Och habegäret slår på ....



Ahhh...



Hmm 'Last Flight Out' tror jag detta är... är inte så säker dock på namnet.
En av de dagliljor jag föll pladask för när jag var där i somras.



Har ni sett! En jättefin palmlija.... har haft en sådan själv men den dog innan den han blomma..grr.... det som inte finns i denna trädgård finns nog inte. Så vill man ha en riktig trädgårdsupplevelse skall man åka hit! Vet att de har öppen trädgård vid Land och på mors dag.



I Karins och Stellans vackra trädgågård finns det mycket vatten. Både i form av vattenfall och dammar. Även en liten sjö... med en liten ö i dess mitt.
I den ena dammen blommar denna vackra näckros.



Detta är Hemerocallis Night Beacon. Väldigt vacker.



En jättevacker alldels tomteröd daglilja får avsluta bildspelet idag.

9 kommentarer:

  1. Ja du Linda jag har varit där flera ggr. och det finns alltid nått nytt och fint att titta på. Förstår inte heller vaför det för det mesta hinner bli mörk innan man kommer därifrån. Pratar man för mycket kanske ;-))
    //Ing-Marie

    SvaraRadera
  2. Hej Linda!
    Denna trädgård måste jag se i sommar, helt otrolig!
    Du verkar ha en del du också.
    Vilka fina drakar du gör, en sån i trädgården till sommaren....ja tack;)
    MVH Ken

    SvaraRadera
  3. Jådå Linda. Den underbara trädgården har jag redan besökt!

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  4. Helt underbar trädgård, den ska jag lägga på minnet och ta en tripp så småningom. Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  5. Läckra bilder från en fin och rolig trädgård. God Jul på dig Linda, hoppas du får en rolig och skön helg.
    Hälsnignar
    Birgitta
    ps Idag har jag hoppat runt och bestämt plats till kronorna, tror jag.

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder i decembermörker.

    SvaraRadera
  7. Tusen tack för en underbar promenad i Paradiset - Vilken prakt! Nej nu längtar jag till grönskan.
    Kram Randi

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder i december-mörkret
    nu är det inte långt kvar våren ;)
    Passar på att sända en GOD-JUL hälsning till dig också!!

    SvaraRadera
  9. hello Linda, thanks for visiting my blog - I can't read Swedish but your photographs of flowers and gardens are very nice. I wish you a Merry Christmas and a Happy New Year

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!