OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

måndag 5 november 2007

Mer vallmo... kapitel 2!

Mer foton....... Välkommen till kapitel 2.
I år blev det jättemånga vackra blommor. Inte ens sniglarna hann med att äta upp vallmon som de brukar.
Jag tog i år alla mina vallmofrön och la i en burk som jag skakade om.... sedan strödde jag ut dem i mina rabatter överallt. Och gisses vad underbart det blev!


Daneborgen...
Daneborgen igen..

Denna är bara underbar!!! Klicka gärna upp bilden. Färgsättningen är väldigt udda och annorlunda.






4 kommentarer:

  1. Åhh jag älskar vallmo!. Vilka underbara färger du fick på dom. Nästa år ska jag också strö ut lite överallt.
    Vinkvink från Irene_L

    SvaraRadera
  2. Du är djärv och det lönar sig verkligen med tanke på alla fina vallmoblommor.
    Hälsar
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Hejsan Linda!
    Härliga vallmon du har! Själv är jag mest förtjust i de ettåriga.
    Ang. det där med Lililum cernuum så har jag köpt löken i en vanlig gardencenter - tror inte att den är svår att få tag i - pröva på våren!
    Ha det gott, mvh, Anja

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder och härliga vallmo! Jag hade några ettåringar i år och de är så söta. Orientalisarna har jag alltid otur med (fel färg!)...nästa år blir det fler ettåriga i läckra färger.

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!