OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

tisdag 26 juni 2012

Working on a dream...

Jag har ganska så länge nu velat göra en speciell Buddhafigur.
Nämligen White Tara eller Green Tara.
Igår började jag äntligen.
Jag glömde fotografera från början så tyvärr börjar resan här.


Det bästa med att fotografera under arbetets gång är att man upptäcker sådant man inte ser när man jobbar på bilderna man tar.









Tex. vet jag nu att jag måste göra händerna mindre... och göra något annat på basen än det tryckta mönstret jag gjorde från början.


4 kommentarer:

  1. Fiiiiiiin! Att se saker medan man håller på är väl ungefär som att korrekturläsa sig själv. Bilder är jättebra =) Jag ser fram emot att få se mer / Kram gittan

    SvaraRadera
  2. Den kommer att bli fin det syns redan.Vad du kan.MVH

    SvaraRadera
  3. Spännande! Du är så duktig!!!

    SvaraRadera
  4. Till sockeln kanske Lotusblommor?
    "Kopierad text"Lotusen är inom buddhismen symbol för andlig utveckling. Den har rötterna i dyn, växer uppåt genom grumliga vatten och blommar i solen och himlens ljus. Den är symbolen för den insikt som leder från återfödelsernas kretslopp till Nibbana...

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!