OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

tisdag 27 juli 2010

1000 trädgårdar... vad har jag gjort!!!!????

Jag börjar bli nervös och undrar vad jag gett mig in på!

Inte blir det bättre av att se de andra trädgårdarna som anmält sig! De är ju så fina!!!!
Tanken att 'VAD i h*vete' har du gett dig in på slår mig gång på gång!
Här har du inget att tillföra surrar i huvudet !

Men nu är det ju gjort... flaggorna ligger på bordet och maken skall fixa en ställning att hänga upp dem på som man kan slå ner i backen.

Han är föresten nog ännu mer nervös änn jag och har sådan ordningsprestationsångest att jag inte vet vem som skall lugna vem.

Hur skall man hinna rensa mellan plattorna? Hur skall man hinna rensa rabatterna när ogräset växer upp bakom en , där man redan rensat, som spön i backen... nää jag ger nog upp !

Rensingen av våtarven är ett projekt som är dömt att misslyckas med ).... den älskar mina rabatter!

Igår när jag gick förbi en så kallat 'färdigrensad' rabatt... vad ser jag?? Jo en meterhög tistel!!! Hur kunde jag missat den?? Fattar då nada!

Tanken om att avanmäla mig växer sig starkare! Samtidigt är det ett nederlag och det vet jag inte om jag vill vara med om..... nix... För har man satt FAN i båten är det bara att ro en i land!

Önska mig lycka till för det behöver jag !!!


Igentligen är jag glad att vara med! Det skall bli kul ! Det är första gången jag öppnar upp min trädgård och en av anledningarna till att jag vågade hoppa på, förrutom övertalningen från Monica på Tjörn(SOM INTE ÄR MED), var att det räckte att man själv älskade sin trädgård för att duga.

Hoppas nu bara att andra tycker det med .. jag menar OM det överhuvudtaget kommer någon... och tänk OM det kommer jättemånga!!!!!
Vad gör jag då???

Linda


Ps, detta är inget tycka synd-om inlägg! Detta är bara ett litet få ur sig inlägg, prata av sig inlägg så att det kan kännas bättre sedan LOL!

18 kommentarer:

  1. Du ska se att det går bra! man är ju sån, att "man ska inte tro man har något fint" eller hur det nu var...?
    Men alla andra ser nog annat än vad du just nu ser(ditt ogräs).
    LYCKA TILL!
    Lena

    SvaraRadera
  2. DU HAR EN JÄTTEFIN TRÄDGÅRD!!!!!! Det är ingen som ser att det växer ett o annat ogräs när det är så fint för övrigt:) Det kommer att gå kanon och du lär få mersmak efter alla fina kommentarer:)

    SvaraRadera
  3. Din trädgårde ÄR fantastiskt fin Linda! Jag önskar att jag bodde lite närmre för då hade jag absolut kommit den 8:e. Jag tror förståss att många fler än jag vill se den IRL så du kommer nog få en hel del besökare (hoppas jag) Ta't lugnt och gör det du känner för. Det är ju inte den engelska Yellow Book du platsa i. Din trädgård är levande - ingen utställning! Vem vryr sig på lite ogräs här och var det är helhetsintrycket som är det fina i kråksången och det kan jag garantera dig att det är det inget fel på i din trädgård.
    Lugnande styrkekramar i mängder / gittan

    SvaraRadera
  4. I din trädgård skulle jag vilja vandra eller rättare sagt krypa runt med kameran,,det du visar här det är så härligt så tror jag inte att andra ser ogräs pga att detär så mycket annat charmigt och fint,

    Jag önskar dej absolut super lycka till, men tvivlar inte på att det kommer många till dej den åttonde!
    Är tyvärr inte i dina trakter annars hade jag och tanterna kommit!
    jag ska med vara med när jag blir lite mer klar med min trädgård,,feg är jag säger många,,alltså du är modig !
    ha det gott kram!

    SvaraRadera
  5. Jag känner precis som du - och jag kan garantera dig att din trädgård är betydligt finare än min (jag har ju sett båda, så jag vet;) ) Förutom ogräs har jag ju problemet med att min trädgård vissnat bort nu under torkan i juli, så vad besökarna ska titta på den 8/8 har jag ingen aning om. Men vitsen är ju att man ska visa sin trädgård precis som den är... Förresten är det bara du själv som ser ogräset, det kan jag lova. =)
    Lycka till!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  6. Nu är det så här min kära vän
    ATT DU OCH DIN TRÄDGÅRD DUGER till 100% !!!!
    Det finns ingen som har så mycket spännande i sina rabatter som du. INGEN!!!!!!!! Vem tittar efter ogräs!!!! Hela grejen med din trädgård....är DU!!!
    Knasfia!!!! Du kommer att vara överlycklig efteråt!!!!!Aha nu kom jag på dig...du försöker övertala mig att inte åka till Tommy A den dagen...för att jag ska komma till dig istället....och ta hand om alla dina besökare...precis som intervjun..ha..ha...mohaha!!!
    Var försiktig med det du önskar dig...det kan gå i uppfyllelse...
    Carina

    SvaraRadera
  7. Good luck with the open garden and tour. Visitors will be too busy looking at your pretty flowers, wonderful plant combinations and garden art to notice a few weeds, which we all have. Besides, it will be fun to meet other gardeners and talk about plants. You'll get the important things done by the open date, and you don't have to worry about the rest.

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Jag måste säga efter två turer runt i öppna trädgårdar att jag uppskattar att se inte helt perfekt överallt. Har tittat på programmet Engelska trädgårdar och blev mörkrädd. Åkte sedan på Lands och Södermanlands och såg en normal men fin trädgård, det ger inspiration och lust att härma.
    Så var nöjd att du är med och njut av alla uppmuntrande tillrop över hur fint du har!
    Må så gott
    /Karin

    SvaraRadera
  9. Det går nog bra! Jag har visserligen inte sett din trädgård, men på bild så är jag redan helt förförd, och dina skulpturer i sig skulle jag redan komma och titta på!! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  10. Kan känna igen dina tankar;))

    /Anette

    SvaraRadera
  11. Det kommer att drälla in folk som kommer att älska din trädgård! Och dina drakar. Lycka till!

    SvaraRadera
  12. Du den där nejlikan gör att ingen kommer att se ogräset.
    Du har en trädgård med passion bara så du vet.
    Din glädje över den smittas av till andra och vips så syns inte ogräset.
    Nej synd om dig tycker jag inte för du har inget oroa dig för så det så.
    Annika

    SvaraRadera
  13. Det kommer att gå jättebra! Önskar jag var i närheten då, då hade jag kommit, ser att du har jättefint i trädgården! Härliga rabatter, lummigt, och välordnat! Det kommer bli succe! Lycka till!

    SvaraRadera
  14. Önskar dig Lycka till,det kommer att gå så bra så.

    SvaraRadera
  15. Det kommer att gå jättebra ska du se och efteråt säger du bara va kul det va det ska jag göra om. Och du ...våtarven är grön och fin den också och det ser ju bara grönare och frodigare ut av den. Du har ju så mycket annat fint att titta på så jag tror ingen ser om det sitter nått som inte skall vara.
    Lycka till..

    SvaraRadera
  16. Vet du! Jag läser din blogg lite då och nu. Nu, när jag läste, kände jag din ångest för din trädgård, kommmer det någon, tycker de om vad de ser... Klart det kommer folk och tittar! Å strunta i ogräset som finns kvar, folket som kommer måste ju ha nånting att hänga upp sig på.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  17. Oroa dig inte. Njut istället...sommaren är alldeles för kort! Det kommer dina besökare att göra! Ogräs finns ju överallt och hör till;)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  18. Åh! Folk kommer tycka du har det väldigt fint, även om det finns lite ogräs här och där. Och du har ju jättemycket kreativitet som synes i just trädgården!

    Våtarv skriver du. Min är jämnad med marken, av mina ankor. De älskar våtarv och sniglar - dessutom är det trevliga med !!! Härliga djur!

    Ha det riktigt trevligt den 8:e och slappna av fram tills dess !!!

    Kul att jag halkade in på din blogg förresten, nu ska jag lägga till den i följa-listan, så jag kan kika in igen!
    (även om jag inte är såå flitigt i bloggvärlden just nu)

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!