OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

tisdag 24 mars 2009

Hostas... wonderful Hostas...

Ok.. I love Hostas to... are you suprised?! Everything in the garden that gives the eye and soul plessure catshes my heart.
Hostas are great plants to conect other plants in the borders. Even big Hostas for them selfs are superduper!




Ok.. jag älskar Hosta med... blev du förvånad?! Allt i trädgården som fångar ögat och tillfredställer själen fångar mitt hjärta.
Hostor är underbara växter som hjälper till att binda ihop plantor i rabatten.
Även som sollitärer gör de sig fantastiskt? Ja.. de stora varianterna då.












'Striptease'

'Guacamole'


'Cristamas Tree'



'Eromena'

7 kommentarer:

  1. I agree whole-heartedly they are wonderful plants. You have such a wonderful variety, I'd love to see some perspective photos. I bet your garden is just gorgeous with all of them. Thanks for sharing.

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara hålla med dig!
    Både vad det gäller Hostor, pärlhyacinter, näva, lilja och klematis. Det var mycket ögongodis att titta igenom :)

    Ha en bra vecka, trots blåst och snö!
    (I alla fall här)
    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  3. They are delightful plants....and they grace a garden beautifully. Just not mine! When I first gardened here I planted a few of the regulars..then added ruffled and blue toned leaves. But after a year of looking good...they declined rapidly! Not sure if the soil is wrong, the dry summers or the high temps and humidity! Sigh. May I admire your garden and its hostas! gail

    SvaraRadera
  4. Hostor är verkligen fina växter och finns i så många olika varianter! Fina bilder du visar, kul med den som heter guacamole!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  5. Ja Hostor är en av mina favoriter de passar ju i alla sammanhang.
    Det är ju för bladen som jag planterar den mycket användbar.

    Ha det gott

    Gunilla

    SvaraRadera
  6. I LOVE hostas! I've got a spot picked out for a new one this year. But how to choose... there are so many great ones.

    SvaraRadera
  7. Verkligen en favvoväxt! Utan den ...vet jag inte hur trädgården skulle klara sig. att det sen finns en heluppsjö av sorter att välja mellan gör ju inte saken sämre =P

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!