OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

fredag 10 augusti 2012

Första draken gjord på mååååånga år!


 Nu har jag tagit upp draktillverkningen igen.
De drakar jag gör lägger jag upp här och på min fb.sida. LindaLunda-Keramik och trädgård.
Gå gärna med där om ni gillar det jag gör.
Där lägger jag upp bilder på nya alster och även på sånt jag gjort genom åren.


Denna drake heter Gróhann.
Jag döper alla mina drakar.


 Nu ligger han på tork inför bränningarna.
Jag brukar få frågorna:
1 Hur stor är den?
2 Och går det att ha dem ute på vintern?
3 Och vilken typ av lera är de gjorda i?

Svar:
1 Drakarna är ca: 40 cm. Alla är unika. jag använder ingen form utan modellerar fram dem med mina händer.
2 Och Ja de går att ha ute vintertid men jag rekommenderar det inte.
3 De är Tillverkade i stengodslera.


5 kommentarer:

  1. Hej!
    Wow säger jag bara, den är helt underbar!!
    Är här första gången och det är så otroligt mycket fint du gör!

    Ha en fin dag/Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Du gör så mycket fint Linda och jag är djupt imponerad! Dina drakar är underbara och jag hoppas att Gróhann får komma till ett bra hem när han är klar:) Kram/Monne

    SvaraRadera
  3. dina drakar är så häftiga
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  4. ...precis! Dom är så fina! Allt du gör är fint..men drakarna har en särskilt plats i mitt hjärta :)

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!