OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

måndag 2 juli 2012

Röjjer i trädgården och planterar Hostor.


Längs med stängslet som finns under kaprifolen...... stod ett ex antal prydnadsbuskar.
De står fortfarande kvar dock kapade längs fotknölarna.
I alla fall hade dessa buskar och mest då kornellen mer eller mindre förökat sig ända fram till trädet...
Det var alltså dags att kapa ner alltihop !
Sagt som gjort.. och efter det nerflisning av alla grenar.

Därefter lades allt flis tillbaka... och löv....runt stubbarna.
Efter detta bestämde jag mig för att plantera överblivna hostor framför längs med stubbarna.

20 liters krukor med hosta .

Rena rama lyxen att kunna gödsla med sådana jätteexemplar av hosta.

Givetvis är Brisa med och godkänner förändingen.

Första gången i ett träd?
Kunde inte låta bli att sätta upp henne där för att se hur hon skulle reagera.
Jättespännande tyckte hon att det var.

Fast det är nog säkrare på marken.


Detta var vad jag hann igår. Får se om jag orkar mer idag.

1 kommentar:

Blir så glad för minsta kommentar!