OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

söndag 22 maj 2011

Födelsedagspresent.... från maken!



Hej hej!! Gissa om jag blev överaskad av familjen i Fredags!!!
Vi hade alla våra vardagliga rutiner i Fredags morse... alla gjorde sig i ordning.. sa grattis till mamma osv ... och inget mer med det.
Jag och maken hade kommit överens om att våra nya trädgårdmöbler var vår gemensamma födelsedagspresent nämligen och därav skulle det inte bli något mer.
Sonen iväg till skolan... Det gamla vanliga gnället på tonårstjejen om att gå upp och komma iväg....
Make förberede sig på att åka till jobb osv.....
Mitt vanliga tjat om att sätta fart osv....
Men NEJ säger maken.. Vi har tagit ledigt idag!!!! VA?? Nää??? Nej!
Jodu! Du skall få tre val du kan välja på för idag är det din dag!!!
Du får välja på att åka till Rångedala plantskola.... Derome Perenner och Guldfynd och du får köpa vad du vill!
OJOJ!!!! Och trädgårdstokig som man är... DEROME!!! Jag väljer Derome!!!!

Så här är då dagens skörd + att jag skall få beställa två pioner på internet!

21 plantor! Och viss kunde jag lätt köpt mer.... :O).....






Nedan följer bild på lite av godiset som kom med hem! Förutom dessa så blev det två campanulor, en flox, en daglilja och lite till.......



























































12 kommentarer:

  1. Haha...Vilken överaskning du fick :))
    Fina växter du köpte!!

    Grattis i efterskott.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin present.Trevlig överraskning.

    SvaraRadera
  3. Åh vilken present och överraskning. Familjen vet vad du gillar. ;) Visst var det härligt på Derome och jag ser att du fick med dig mycket fint hem.

    Grattis igen!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Vilken fin present! Oj! Och grattis!

    Vi har gjort en massa nytt i trädgården i år men eftersom det är jag som gräver och min man snickrar ordlingslådor och spaljéer så säger jag nu: inga fler nya rabatter, inga nya träd, inga nya buskar ... Men nästa år blir det säkert mer igen.

    SvaraRadera
  5. Vilken dag. Tänk att få välja precis vad man vill ha. Och mycket fick du med dig hem ser jag. Vilken härlig födelsedag du fick.

    SvaraRadera
  6. Lycka! :) Ser massa fint som är på önskelistan, bla gissar jag att det är en "sippruta" du köpt? Får nog ta en tur till Derome jag med, synd att jag redan fyllt år :)
    Kram :)

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig present! Grattis!
    Maken visste nog att du inte skulle välja Guldfynd, va?

    SvaraRadera
  8. Vilken otroligt fin present till en trädgårdsfantast.
    Att bara få gå och välja bland alla växter.

    Grattis på födelsedagen i efterskott.

    Ha en bra dag
    Gunilla

    SvaraRadera
  9. Vilken toppen present!! Fina plantor.
    Grattis i efterskott!

    SvaraRadera
  10. Grattis igen
    Härligt när man bara kan handla det man vill ha. Men har du en ny trädgård som ska ann läggas eller har du så stor att du bara kan gå utan att det blir för trång.. ;) Ha en skön vecka. kramar

    SvaraRadera
  11. Vilken dag du fick! Själv fyller jag år i smällkalla januari. Inte mycket att handla till trädgården då... Fast man kan förstås fira fyrtio och ett halvt år också ;)) Kan du tipsa min familj, kanske..?
    Kram Ester

    SvaraRadera
  12. Nej men, otroligt! Grattis, både till födelsedag och en förstående man :)

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!