OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

onsdag 9 februari 2011

En favoritväxt i trädgården. Fylld Romersk kamomill.

Detta är en av mina favoriter i trädgården. Anthemis nobilis plena.
Det är en låg växt som doftar underbart vid beröring.
Har man den i kanten på rabatten så är det gudomligt när man klipper gräset och råkar få med denna i klippet.
Doften är underbar.
Tål dock ej en alltför fuktig plats på vintern har jag fått lära mig... den hårda vägen.
Förra vintern dog den för mig pga. det. En jättestor planta bara knall död och då hade den ändå stått på denna platsen ett par år ....... suck......
Nu har jag den planterad på min mur.
Det återstår dock till våren innan jag vet om det är en bättre plasering.









10 kommentarer:

  1. I like your photo of bugs on flowers. Your images are very sharp and attractive.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin växt, den är ny för mig.

    SvaraRadera
  3. Men vad fin!! En blomma som jag inte hade en aning om!
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Den är jättesöt - och framför allt en riktig långblommare!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  5. En jätte söt lite växt:) tror min stod för blött.

    SvaraRadera
  6. En av dine nydelige hvite planter i hagen. noen søte, hvite og små.. noen store, hvite og flotte som A BIG BEAUTY.

    SvaraRadera
  7. Så söt!Har inte heller sett den förrut.
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  8. Vilken sötnos! Vill ha :)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  9. Den var verkligen jättesöt.

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!