OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

onsdag 4 augusti 2010

Den nya rabatten vi gjorde i våras... så här blev det!

Hej hallå!!! Till alla er som väntat!!! Väntat på att få se vår nya rabatt färdiplanterad.
 Ni vet den som gjordes tidigare i år. Nå här kommer äntligen lite fotografier.

Toppen på rabatten. Här lade vi lite stenar för att få lite höjd utan att det skulle se ut som bara en hög jord.
Här är en del torv så jag har kunnat plantera en dubbelblommande azalea här bla.
Lönnen köpte jag i våras på Surte plantmarknad. Visst lyser den upp fint!?
Den har haft samma 'höst' färger hela sommaren.
Rabatten sedd från 'storarummet'. Stora rummet är den del av trädgården som fortfarande består av en STOOOR gräsmatta.
Detaljbild. Draken Sven och kullerstensgången vi laggt. Den förbinder 'Stora Rummet' med 'Runda Rummet'.
Det är väldigt bra att ha lite namn på olika delar i trädgården. Det underlättar när man pratar med varandra.
Även här har vi gjort en gång- förbindelse. Denna gång är gjord av några trampstenar. Båda gångarna används flitigt och är guld värda! Annars hade man ju fått GÅ runt HELA rabatten!!!!
Kulellerstensgången och bordet på andra sidan rabatten. Bordet som står mitt i 'Runda Rummet'.
Här ser man båda gångarna.
Fotot från 'Runda Rummet' sett.
Duken skall skäras bort som sticker upp i kullergången...... hmm.... måste göra det idag.

7 kommentarer:

  1. Verkligen underbart,bra med dom små gångarna.fint med alla mjuka former,en del ska ha sina trädgårdar kantiga och vassa. Mycket vackert.

    SvaraRadera
  2. Blev jättefint! Synd att jag inte kan komma den 8:e, men jag får väl se det nästa gång det blir kurs istället. Och när vi hämtar våra grejor. /Marie Bolinder

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev, gillar verkligen de runda formerna, och fint att blanda in sten också! Underbart!

    SvaraRadera
  4. Milda makter vad fint ni gjort. Nu fick jag ännu mer inspiration till våra nya rabatter! Tack för det!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  5. Det finns snart inget gräs kvar i din trädgård . Men vad gör det, du gör allt så fint och jag hoppas många kommer och tittar på eran fina trädgård söndag

    SvaraRadera
  6. Så himla fint det blev:)) Ska försöka få tummen ur och hälsa på och se det irl. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  7. Ja det blev bra och fint, vad är det för mörkbladig växt bakom Sven tro?
    Jag gillar dinarum och gångarna , jag skulle med vilja se det live,men jag hör av mej om jag rör mej uppåt väster någon sommar i år blir det inte.
    ha det gott kram,

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!