OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

söndag 25 juli 2010

Projekt i trädgården... och då blev det bättre!

Så... är ni nyfikna på vad vi gjort??
Så här såg det ut igår när vi började...


I våras kom jag på en idé när jag såg lite rostiga saker ....
En idé som skulle , enligt mig, bli fint i 'Runda Rummet'.
'Runda Rummet' är den delen(gräsmattan) av vår trädgård som är mellan bågarna och flaggstången.



Det som behövdes var att mäta ut mitten... det gjordes med att korsmätta ytan med två måttband.
Efter det lades ett runt fat i mitten som mall för hålet.


Bra med en grävare hemma :o)!


Röret som var en del av projektet var för långt... så det fick kapas... AV MIG!
Får se vad som händer med stumpen som blev över.
Men det är nog inga problem att hitta någon användning för det.
Någon bottenlös kruka eller så.

 


Maken mäter så det blir rätt höjd.....


... och rätt våg....


Därefter fylls hålet med kross och överbliven sten.
I kärran ligger det som skall bli toppen på röret...


Nämligen en bordskiva!
Hålet skall rättas till och jag har lite idéer ang. vad jag skall göra med/i gruset.

Så har då äntligen Monnes kruka hittat hem! Det var här den skulle stå!
Precis så här såg jag det framför mig.
Visst blev det fint?!
Att skivan som jag från början velat ha helrostig har lite färg på sig gör inget!
Det blev tom bättre så!




Nu återstår bara att fixa under.. men det blir inte idag.... och inte i morgon.
Jag skall göra lite grejjer i keramiken och det kommer att ta tid...


 

8 kommentarer:

  1. Men det blev ju JÄTTEBRA!!!!! Vilken tur att jag hade en kruka som du så gärna ville ha:)) Alltid roligt att kunna glädja sina vänner. Kram/Monne

    SvaraRadera
  2. MMm Vad läckert!
    Jag trodde kanske det skulle bli en rondell runt men detta ser fint ut,,vad din trädgård ser härlig ut i full blom!
    Ha en fortsatt go söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Kul när ideen överens stämmer med verkligheten. Jätte fint!

    SvaraRadera
  4. Det blev ju superfint och vilken kruka... en del har det i fingrarna liksom.
    Vad det har vuxit i din trädgård den tar sig snabbt.
    ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  5. Så snyggt! O vilken jättefin kruka! Tror du man kan få gå på betongkurs hos Monne;-)

    SvaraRadera
  6. Så himla fint! Hälsa Kalle med en kram från mig att jag behöver grävhjälp jag med (i jobbet) om han tröttnar på att vara ledig.
    Har en del grejer för skröjbränning som jag tutar förbi med någon dag,
    Är det för att leran torkar för fort i värmen som den lättare går sönder nu?

    kraaaam Malin

    SvaraRadera
  7. Det blev verkligen jättebra - krukan gör sig riktigt bra där! Och snyggt blev det också...

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!