OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

fredag 27 februari 2009

In the window...An amazing Orchid!/ På förnsterbrädan.. en fantastisk Orkidé!

This is one of my few Orchids that are kind to servive (in my care) .... and flower time after time... this is the third time it gives me this amazing flower!
BIG BIG !!!!

Det är tredje gången gillt som denna fantastiska Orkidé blommar för mig... och att den har överlevt är bara det ett under ( i min vård) .
Jag är väldigt stolt och förtjust i dessa stora blommor.



16 kommentarer:

  1. Its beautiful, such deep colours. Looks almost like you waxed it (lol).

    SvaraRadera
  2. Ordlöst men finaste bilden idag, som jag sett alltså, är på dig.
    En riktig liten trollunge lika go som i verkligheten.
    Den finns på Allt kan grönska bloggen.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  3. Hermes: I agree totaly! It almost looks unreal!

    Annika: Det fotot är ju fruktansvärt.. inget fel på fotografen.. bara på objektet !!! Troll var rätta ordet!
    Linda

    SvaraRadera
  4. Amazing indeed. And so big. Beautiful

    SvaraRadera
  5. Guckosko har sett sådan gula i Ångermaland - dom är så vackra.

    Jag håller helt enkelt med Annika du är bra på bilden!
    Saknar din e-mail adress den försvann på min dator
    MB

    SvaraRadera
  6. Försökte maila dig Maria.. men jag fick tillbaka mailet?
    Min mailadress finns på bloggen här. På Höger sida.
    Linda

    SvaraRadera
  7. Vacker orkide! Du är alldeles för blygsam;)...tredje gången...
    Ha en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
  8. Vilken fantastisk blomma . Du måste ju ha gröna fingrar som lyckas med den.

    Har mailat igen. Lindalunda@hotmail.com

    Hoppas att det inte är något mera fel som jag inte kan fixa med datorn.
    http://www.norrskenetstradgard.blogspot.com
    Måste jag skriva in för att få fram min sida.

    Ha en fin Fredag

    Gunilla

    SvaraRadera
  9. Gunilla: Du måste ha en punkt mellan linda och lunda!
    Försök igen för nu är jag ju jättenyfiken!

    SvaraRadera
  10. I can't believe how big it is.

    SvaraRadera
  11. Men wow så läcker Linda, va duktig du är som får dom att blomma igen! Kul att se och sagolikt vacker är den. De är verkligen exotiska, har du orkidéer i Thailand också? Kanske till och med i trädgården.

    Ha en riktigt trevlig och solig helg min vän/ kram Tyra

    SvaraRadera
  12. Fantastisk...!!! Jag har själv ingen hand med Orkideér. De vill för det mesta inte blomma om. Det verkar i alla fall som om de gillar att hänga under ett träd under sommaren.
    Tjigneling
    Monica

    SvaraRadera
  13. A very nice orchid that must love it in your window~~gail

    SvaraRadera
  14. Den är verkligen jättevacker!
    Jag har en liknande, men den är mer blaskig i färgerna och inte alls lika stor.
    Underbara liljor du visade. Synd bara att jag inte är riktigt sams med dem :/

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!