OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

torsdag 26 februari 2009

A beautiful tree from Thailand! / Ett underbart träd från Thailand.

This tree looks like a Magnolia to me. It have a amazingly sent(smell).
You can fel the sent from a loong distans.
This tree was a gift from a deer friend in Thailand. Mr. Sack.
I have told you about him before on the blog.

Chandramouli S Just told me in a comment that this is the White Champak or the Fragrant Himalayan Champak - Michelia x alba
Tank you Chandramouli!!


Det här trädet liknar en Magnolia tycker jag. Blommorna har den mest fantastiska doft som känns på långt håll i trädgården.
Vi fick detta trädet av en god vän i Thailand. Mr. Sack.
Jag har berättat om honom förut på bloggen.

Chandramouli S Skrev just precis i en kommentar att detta är en
Michelia x alba.
Tack Chandramouli!





10 kommentarer:

  1. Wow Linda! That's the White Champak or the Fragrant Himalayan Champak - Michelia x alba! I love it's fragrance and moreover, it being an evergreen tree makes it extra cool! Great photos - you're lucky.

    SvaraRadera
  2. Thank you som mutsch for the awnser Chandramouli!!!!!
    So kind of you to tell me!
    YHEE!
    Linda

    SvaraRadera
  3. Häftigt med ett träd därifrån! Extra plus att den doftar.

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt träd! Men har du det här i Sverige, eller i din trädgård i Thailand? Ifall det funkar hos dig vill jag också ha...

    /Helen

    SvaraRadera
  5. Vilket fantastiskt fint träd. Liten dragning till Magnolian.

    Har du fått mitt mail?

    Ha en fortsatt bra kväll

    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Merja: Helt underbar doft har det!

    Helen: Nej jag har det i Thailand.

    Gunilla: Jag har inte fått mail ifrån dig? Vilken adress mailade du?
    Varje gång jag försöker komma in på din blogg kastas jag ut och får felmeddeland? Jätteskumt?
    Det har varit så ganska länge nu.

    SvaraRadera
  7. Michelia has many species. M. figo is a nice evergreen shrub that smells like ripe bananas. Yummy.

    SvaraRadera
  8. Vackert...och vita blommor. jag har "snöat" in lite på vita blommor :) ska kolla om jag ser nåt sånt, så att jag kan lukta lite....nu när jag ska besöka det härliga landet Thailand :)
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  9. Så vackert blom. Finns säkert massor med härliga blommor och trän i Thailand, där dom har varmt och skönt :)
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  10. Då vet du hur det doftar här på gatorna runt mig;) Vi har liknande träd, fast gulblommande, längs gatan. Ett väldigt vanligt träd här hos oss.Ljuvlig doft!
    http://piona.blogspot.com/2008/11/parfymmichelia.html

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!