OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

lördag 6 september 2008

Lördag och regnet öser ner...

Idag är det Lördag... När regnet öser ner så här blir det inget alls gjort i trädgården.

Denna söta lilla myra har Karin på bloggen Ute och inne gjort åt mig. Visst är den söt!
Tack vare regn och fukt har den fått exakt rätt karaktär när den blev rostig.


Denna blompinne är ett fynd från i somras.
Jag gillar att fynda..... men det gör väl alla!


Min variegerade stjärnflocka blommar som en galning just nu. Den är så fin mot den röd bladiga flädern 'Black Lace'.
Det blev verkligen en fullträff vad gäller färger ihop. Ner till höger i bild ser ni lite av flädern.


Stjärnflockan har så söta blommor! Som en hel bukett i varje blomma.





3 kommentarer:

  1. Visst är det typiskt att det ska regna på helgen när jag kan få sällskap i trädgården och lite hjälp med allt ogräs som bara väller upp. Inte får man någon lust att göra nått innne heller när vädret är som det är. Sitter bara framför datorn och slöar.
    Fina bilder som vanligt.

    SvaraRadera
  2. Stjärnflockan är helt underbar! Vi har en mörklila/röd här hemma och jag vill så gärna ha en vit som går mot grönt. Har hittat en på en handelsträdgård, emn jag är så hysteriskt rädd för mördarsniglar att jag inte vågar köpa någonting som har jord kring rötterna... vi är tack och lov skonade från odjuren ännu så länge och man vill inte riskera föra in dem. Iofs så är det ju bara att inse att de kommer förr eller senare ändå, men ju senare desto bättre!

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är Stjärnflockan är en vacker blomma och visst är det kul att mixtra lite med sina bilder :)
    Önskar att jag hade mer tid för sånt.
    Ditt "tårt" bord/pidestal kan jag se framför mig med en häftig växt på... Önskar att du inte bodde så långt bort så att man kunde gå på nån av dina kurser...
    Trevlig Helg
    Monica

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!