OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

fredag 11 juli 2008

Likt en mångfasetterad juvel ...

...... varsamt slipad till perfektion....... finns den där... smaragden.... trädgården med de många fascinerade och fasiterade sidorna!



Denna lilla trädgården mitt i ett villaområde på västkusten slår en med häpnad och bakom häcken döljer sig en trädgård utan dess like.....



Vill ni också följa med på en liten rundvandring hos Birgitta Glädjekällans Trädgårdblogg ?
Det ville dessa tjejer ... däremot ville de inte vara med på fotografiet!
Birgitta rusar snabbt ut ur bild åt vänster... Anja Anjas Hill försöker med detsamma fast vet att det är kört.
Katarina kinnah tittar snabbt ner... kanske syns man inte riktigt lika mycket då?
Karin Ute och inne vänder sig med ljusets hastighet runt i hopp om att komma undan hon med.... Monica ... ja...vad gör hon?
Kan tillägga att sekunden innan fotot knäpps står dessa flickor uppställda för ett perfekt gruppfoto !



En fin gulbladig näva... vill ha..... suck...

Klicka gärna upp fotografierna då de flesta kommer mer till sin rätt då.




Den gröna rosen är en underlig varelse... nästan som från en saga....








Trädgårdsprat bakom ett av träden. Här språkar Birgitta, Karin, Katarina och Lotta Lottas Trädgård .... Efter en liten stund kom även Hannele Hanneles topiary och anslöt sig till oss.... hihi .... läge för en Gps?



Lite Engelsk cottage garden stil?





En mininäva. Inte mycket större än en tumme.



Denna vackra blomma kommer jag inte ihåg alls vad det var ....





Eldkrassen lever verkligen upp till sitt namn.



En fantastisk pilört.


Samplantering med bla. Hostan 'Praying Hands'



I framkant syns Hostan 'El Niñjo'



El Niñjo igen.


Överallt finns fantastiska stilleben och små skatter mycket smakfullt placerat Små skatter vart en man kikar och hela tiden nya saker att upptäcka där man minst anar.











Det finns ingen hejd på fantasin hos denna kvinna!

Detta är lite gulligt tycker jag...



Upphöjda rabatter ger höjdkänsla och spänning åt en annars platt trädgård... fast i denna trädgård finns inget platt... och inget ointressant heller för den delen..... längre....






En variegerad julros. Vacker även när den inte blommar pga. dess blad. Birgitta målar/planterar mycket med bladformationer och bladfärg. Överallt finns smakfullt komponerade rabatter.



Hypertufa tråg med små trädgårdar i.










Ta er gärna tid att titta och inspereras av alla dessa fantastiska planteringar ! Här finns mycket att hämta.

9 kommentarer:

  1. Ojojojoj, vilken trädgård hon har Birgitta! Så fint...

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  2. Linda
    Har läst så många vackra ord om min trädgård att jag nästan tycker det är pinsamt. Vi, trädgårdsmänniskor, har ju alla vackra trädgårdar, trädgårdar som vi skapar utifrån våra drömmar och fantasier. Inte minst du!
    Tack till dig och alla er andra som var här. Vi hade en trevlig stund.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Suck suck underbart!!!!!
    Vilken duktig reporter du är Linda.
    Skriver fantastiskt bra!!!
    Du är så snäll Birgitta!! Du berömde mina pelargoner, då är man snäll......
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Sicken trädgård! Vilken fröjd få besöka den!! Och du, Linda - jag har ett litet meddelande till dig på min blog!

    SvaraRadera
  5. Ojoj.. vilken miss att bli dålig just den dagen. Vilken trädgård man blir helt betagen av dina bilder så tack för visningen.. nu fick jag vara med lite i alla fall.. Kram Monica

    SvaraRadera
  6. Fina bilder Linda - du har fångat Birgittas trädgård på ett rättvisande sätt. Och vilken fin bild av den gröna rosen....
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Wow!!!!! Jag ser och lär, jag. Fattar inte att folk kan ha såna trädgårdar i verkligheten. MYCKET fint fångad av dig också, Drakis.

    Puss, R

    SvaraRadera
  8. Kära du det här var ju ett helt reportage om Birgittas trädgård.
    Oj det var bara helt underbart vacket. Kul att ses idag och jag hoppas att vi ses igen.
    Nu har jag enbild av dig och jag tror att du är en riktig sann trädgårdsälskare.
    kram och hopp om att ses igen.
    *Annika
    Naturliga Ting

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder Linda! Blomman som du glömt namnet på kan vara en Linaria.. Ha en skön sommar!
    Bo/... Skåne...konstnär etc... ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!