OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

måndag 26 maj 2008

20 Maj !! Vilken dag!!!

Vid 10 tiden kom Carina och Ken på besök! Det var början på en en helt fantastisk dag som jag kommer att komma ihåg så länge jag lever !
Det var tur att det var hundfolk som kom.... för jag bussade båda mina älsklingar på dem med en gång för att få hälsandet överstökat!
Lukas visar Carina sin favoritleksak.....

About 10 oklock Carina and Ken arraved at my house. This was the begining of a amazing day for me. I will rememer this day as long as I live!
Good for them that they like dogs! Lukas want to play with Carina with his favorit toy....


... och Nisse försökte sig på att pussa Ken...... Nisse är väääldigt snål med pussar i vanliga fall... så känn dig hedrad Ken!

And Nisse trys to give Ken a kiss.... And you have to know that that dosent hapening to often!


Jag blev väldigt överaskad över presenten (en av dem) som de hade med sig! Nu skall ni veta att det är ett STORT kort... och en ännu större strut full med godis (vilket är slut)!!!
They brought me a suprise! One of many! A gient card and a gient candybag!!!

Och inte blir man mindre glad av denna lådan! Här i fanns bla. svart julros.... variegerad brunört.... vinröd fylld primula..... svart nysört.... sippor.... variegerat gullris... och flera fina höstflox!!!!!
Dessutom kom de med TVÅ lådor fulla med olika betongalster!!!!
And there where more! A box full of beutiful plants! Black heleborus..... and more...anemone nemorosas... dark red full primula.... and more....
And then!!! There was TWO boxes with Carinas artwork!!!!

Här är två av växterna i lådan.... Primula hose in hose....
This is one of the planst in the box.... a primula hose in hose....


..och en variegerad sedum som Carina hade sått själv!
... and a variegated sedan that Carina brought upp from seed!


I de andra lådorna fanns detta!!!! Ja inte brädet... de kom för sig.....

In the the two other boxes I found this ! Not the bord... it was to big for the boxes.....


Perfekt som bord i 'huset med hål i' ! Underredet fixade jag till senare på em.
The chessbord is perfekt as table in my 'House with hole in it' I spend the afternon making the tablestand fore the chessbord.


En underbar RIKTIG Gargoyle! Han bor numera under fläderbusken.
And look! A real Gargoyle!



Och vem kan motstå??? Och jag som inte ens gillar änglar.... föll pladask för denna bedårande sovande lille ängel!
And this... !!! I just love it !!!!


En byst....
A girl.....

Och en 'Greenman'... det fanns mycket mer underbara betongalster i lådorna med jag visar dem en annan dag :o)! Den som spar han har....
And there was a 'Greenman'... there were more... but a will save them fore another day.... you just have to wait!

När vi var färdiga hos mig åkte vi i bilkaravan (två bilar) upp till Birgitta. Hon hade lovat oss lunch! Och man tackar INTE nej till Birgittas matlagning!
Then after my place we went to Birgittas garden. She hade promised fooooooood..... And you dont turn Birgittas food down! It´s something outstanding!!!!!



OJ ! Vilken mat! Jordärtskockor med grillat kycklingbröst, päronhalvor, ost mm. MMMMmmmmmmums!!!!
Efteråt bjöds vi på kaffe och äpplekaka med vanlijsås.... Hade jag inte varit så mätt hade jag nog gjort som Ken.... med kakan..... hihihi... Ken gillar äpplekakor....
Ser ni att Birgitta har flagga på bordet?
MMMm Yummi! It was perfect! And afterwards we hade som aplecake..... It tasted like haven!


Och titta vad jag fick av Birgitta! En korg med underbara doftvioler!!!! Och mer..... :o)!
Birgitta gave this lovely basket with violets! And some more.... :o)!

En liten tur han jag med i Birgittas trädgård innan jag var tvungen att ge mig av hem för att möta min son...... Jag lämnade kvar Carina och Ken..... Fast jag var lite orolig hur de skulle klara sig! Det verkar nömligen som om Birgitta har en fruktansvärd egenhet !!!! Titta bara !!! Det verkar som om hon har en hund begraven... jag menar småflickor!!! Så jag var lite rädd att lämna dem kvar där... alldeles ensamma!

I hade just a little time in Birgittas gareden before I hade to leave for meting my son....
I was a bit afraid to leave Carina and Ken by them self there with Birgitta.... look what she does to smal girls!!!!


I Birgittas trädgård växer de mest underbara växter! En dag skall jag åka dit och ha mycket tid på mig. Då skall jag fotografera och visa er vad jag menar.
Anyway... in Birgittas garden there are som many amazing plants in the borders! One day I will come back with lots of time and my camera to photografe and make a blogg on it for you.
En pelargonnäva.

Och en bedårande låg näva som jag aldrig sett förrut.
A wonderfull geranium...

Så ni förstår vilken dag jag hade! Helt fantastisk! Tack för att ni gjorde den speciell!!!!
So you see... I hade an amazing day!!!! Thank you fore making it so speciell!!!!

11 kommentarer:

  1. Linda
    du glömmer tala om att det var din födelsedag. Alla förstår nog inte varför flaggan står vid den tomma platsen.
    Det var en väldigt rolig dag.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ja dagen var lika rolig för oss!!!
    Och vi väntar på att få bjuda igen.
    Kortet som du fick är taget av Annika med bloggen Naturliga ting.
    Hon skrev att hon så gärna velat varit med ,och det var hon ju då på sätt och vis.
    Men vi åkte inte tomhänta hem heller. Vi hade med oss en hel plantskola i bilen, den var lika full på returen.
    Du är värd allt!!!!!!!
    Kram Carina och Ken

    SvaraRadera
  3. Härligt att få se bilder från er träff. Ska verkligen bli kul att få se din trädgård i sommar, Linda!
    Och så många fina saker du har fått.
    Inga problem att hitta plats va?
    Här är det ganska gott om det annars..blink, blink...

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  4. Tack för den fina redogörelsen! Känns nästan som jag var med på er härliga dag (I wish!!). :) Helt otroligt myckt fint du fick utav Ken och Carina...både växter och betongalster. Den lilla ängeln är verkligen helt bedårande söt. Ser fram emot dina bilder från Birgittas trädgård! Ha en härlig vecka! Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig dag du fick! Grattis i efterhand får man lov att säga då:) Och en massa fina, roliga presenter fick du...Roligt att få växter, då blir man påmind om gåvan varje gång man ser den...om den överlever vill säga:)...fast det är nog ingen fara hos dig.
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Åh Linda så mycket fint du fick! Och en så härlig dag ni har haft! Underbart läsa om det - och förstår att det måste ha varit än mer att uppleva allt det där!!! Även om jag aldrig mött dig live - "bara" per blog & forum - så tycker jag mig vara säker på att kunna instämma i vad Carina & Ken skriver: Du är verkligen värd alltihop!!! Grattis, Linda!;-)

    SvaraRadera
  7. Tack för underbara bilder Linda!
    Vilken tur att jag är ensam just nu för att min ansiktsfärg - ja, du vet den där GRÖÖÖNA - den är inte klädsam! (Jag som brukar skryta att jag inte lider av sådana laster...)

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  8. Hi Linda, I loved seeing your photographs of the visit with Ken and Carina. They certainly brought you many wonderful things. While I am in love with the chess set, the green man is my favorite. I have a collection of them and love everything about them, the lore and legends especially. Lucky you to get to visit with Birgitta too, with her tasty cooking! Thanks for sharing your meetings with the other bloggers.

    Frances at Faire Garden

    SvaraRadera
  9. Åh!

    Jag är förmodligen lite blödig, men jag sitter här med tårar i ögonen. Så mycket fint du fick!!!! Och gav!!!

    Och Birgitta - som jag inte känner men är lite rädd för och mycket förtjust i - med sin (som jag tänker mig) torra och ljuvliga humor: "alla förstår nog inte varför flaggan står vid den tomma platsen" Hahaha. Och GRATTIS till dig förstås. Vad fyllde du? Tjugotre?

    Men hur ska vi fixa det här med hundarna, när jag kommer och våldsgästar??? Jag är så hundrädd. Men de kanske inte äter människor?

    Kram banan, Rana

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara bilder du visar och vilka dagar ni haft. Det finns inga ord för betongalsterna, visst känns det som att vinna på Lotto!! Fast jag tror man är lyckligare med vänner än pengar. Kortet ja vad skall man säga. Många har sagt till mig och undrat hur kan du ha nässla på vykrot? Den är värdefull för båder människor och djur eller hur?
    Ha det rikgit bra och en vacker dag kanske jag också dyker upp!!


    Annika

    SvaraRadera
  11. I am enjoying your blog and photos so much. The table - Chess Board is wonderful.

    I love all the pretty flower photos too. Thanks for sharing and I will be back to look some more.

    I recently found a nest of baby spiders in My Serenity Garden"

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!