OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

fredag 28 december 2007

En sagolik trädgård del 2.....av?

Här kommer då del två av en sagolik trädgård. Jag vet inte riktigt hur många delar det blir men det blir i alla fall minst ett kapitel till.
Hoppas ni gillar det ni ser. Trädgården är belägen i Skaratrakten och består av de mesta i växtväg som man kan tänka sig.... tror jag...
I alla fall vet jag att intresset är stort här för Hemerocallis, Hostor, barrväxter, Acer och VARIEGERADE växter.


Denna daglilja hade en ovanlig färgsättning som jag inte sett förrut. Färgen på blomman gick så fint ihop med den röd/brunfärgade lönnen som den växte bredvid.



Denna vackra dvärglönn väckte habegäret ordentligt. Bladen hade färger som av ett fyverkeri!





En mini-mini-mini-daglilja... blomman var pytteliten och jättesöt!
Little Tiger Paws... tror jag den hette eller något liknade.



Samma planta med två olika blommor. En som är fylld och en som är enkel. Om några år är alla blommorna fyllda.

Blue Diana.



Översiktsbild på ena dammen med ett rödbladigt träd i bakgrunden.



Denna plantering gjordes förra året. Redan i år var den full av välmående och prunkande växtlighet av alla de slag.



Kan det vara vackrare? Mängder av dagliljor och hostor. Träd av alla de slag och med de mest varierande bladfärger.


Uppe på berget... ja de har ett sådant med... växer det bla. barrväxter.



Detta foto är taget uppe på berget. Tittar man noga ser man en klematis som slingrar sig i en buske.



Utsitkt från en bergstopp! Och ingen dålig utsikt heller om man gillar vackra samplanterignar.


Stormhatt ..... suck.... hur många gånger har jag inte plantarat in denna hos mig.... den vill helt enkelt inte hos mig!


Hostor finns det i överflöd i denna fantastiska trädgård. Men eftersom dagliljor ligger mig liiiite varmare om hjärtat blev det mest bilder på dem och inte så många på hostorna. Men denna är helt fantastisk! Jag tror att det är White Feather... ?

Så vacker...



Gulbladig Katalpa. Nu kanske inte stavningen är rätt... i förgrunden växer Brunnera Looking Glass och diverse andra underbara växter.


Dagliljor, dagliljor.... dagliljor.... bakom finns det en damm...... och dagliljor!


Barrväxter av model mini!


Ytterligare en fantastisk hosta.

Dagliljebersån igen. Denna visade jag i förra inlägget om denna trädgården.... gör det igen för den är så fantastisk!


En gul Hemerocallis/daglilja med krusad kant.



6 kommentarer:

  1. Mmmmmm ... det är bara såååå fint. Du måste ha varit när det va som bäst. Men det är ju förståss lika fint när man kommer . Men dina bilder är är ju så fiiiina
    //Ing-Marie
    Gott nytt år på er om vi inte hörs innan......

    SvaraRadera
  2. Åhh vilka fina bilder på en härlig trädgård! Vilka underbara blommor hon har!
    Gott Nytt År önskar Irene_L

    SvaraRadera
  3. Linda

    Dagliljor tycker jag alls inte om :) :)

    Hälsningar
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Näähäää du Birgitta... det gör du inte??!!! Haha!
    Linda

    SvaraRadera
  5. Gott Nytt år på er alla!!!
    Linda

    SvaraRadera
  6. Vilken fantastisk trädgård, där verkar finnas allt, och otroligt välvårdat. Som en dröm....

    Du är bra på att presentera den med dina fina bilder, tack! :)

    Och du.... Riktigt gott nytt år, Linda!!!

    Kram Britt

    PS... Julle hälsar så klart :D:D:D

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!