OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

tisdag 23 augusti 2011

Min 'lille' Bosse skall flytta hem igen!!!!


Japp! Vår 'lille' kille Bosse skall få komma hem igen!
Theo som han heter numera behöver få ett nytt hem då husse och matte skall separera.S
Det kommer inte att finnas tid för honom i det nya hemmet med bara en matte/husse som jobbar dagarna långa och det är inte snällt mot en social katt!
Så därför provar vi och ser om han kan komma att trivas hos oss igen!
Han har gått och blivit en stor kille nu på nästan ett år!
Så nu återstår det att se hur mamma Brisa mottager honom.
Laban är jag inte orolig för... han kommer väl att sura men det går över.
Brisa däremot kan nog bli riktigt sur och vresig mot honom.... men jag har tålamod och har integrerat in vuxna katter förr i familjen så..... Vi håller tummarna att det går igen!

5 kommentarer:

  1. Åh vad roligt;)) Hoppas verkligen att Brisa accepterar honom nu. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det går bra. Har också fått tillbaka hem katter, men inte fullt lika gamla. Man tycker synd om kissarna, men ändå är det underbart att få tillbaka dem. :-)
    /i.

    SvaraRadera
  3. Härlig Linda!

    Av egen lååååång erfarenhet vet jag att det lyckas för det mesta, men det kan ta tid!
    Jag blir så glad när jag hör att folk ändå har lite vett mellan örona och tänker på djuren i sådan här situation.
    Och du söta Linda! Du har då hjärtat på rätt ställe!/Anja

    SvaraRadera
  4. Så fin han är. Hoppas att det går bra!
    Läste om stölderna i din trädgård. Så tråkigt att behöva vara med om det!!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Det är ju en vansinnig tur för honom att han har så bra husse och matte som tar tillbaka honom. Jag vill inte ens tänka på alternativet.....men det är ju många djur som råkar ut för det!
    Själva är vi nu inne på att KANSKE ta hand om en omplaceringshund. Det är ju så vansinnigt tyst och trist utan hund - och katt kan vi inte ha beroende på landsvägen som går precis utanför.
    Men en liten hund på 3-5 år skulle vi nog kunna tänka oss; en Västgötaspets, en Shiba Inu eller en strävhårig tax igen.
    Vi får se, man kanske hinner bli bortskämd av att inte ha något djur att ta hand om längre. Vi har ju haft hund i först 18 (taxen Brasse) och sen Penny i 16,5 år, så man kommer ju inte ihåg hur det var utan!

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!