OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

söndag 27 januari 2008

2008-01-27 - Liten Raport från Draken Arthyrr hemfärd och hemkomst....
Igår var jag på Odla träff och fick lämna ifrån mig en av mina Drakar. Senare på kvällen fick jag en liten raport hur hemfärden och hemkomsten hade gått.



Så här skriver Arthyrs nya matte:



Har varit och hämtat hem vårt nya husdjur idag. Man får väl räkna honom till reptilsläktet.
Hans uppfödare Linda, mötte mig i Älvängen och snabbt fick han känna på hur det kommer att bli hos mig, hans nya matte. JAg vet inte, men uppfödaren hade nog matat honom full med köttbullar innan avresan, för han somnade direkt utan att ens smaka på mina köttbullar Nej han nöjde sig med sitt egna keldjur sotis, som han la ena tassen över och somnade.




Medans Arthyrr låg och sov, passade jag på att fynda lite sticklingar på vårt loppis. Tyvärr gick tiden aldeles för fort, så snart var det dags att sätta Arthyrr i baksätet med säkerhetsbältet på.
Arthyrr är inte åksjuk i alla fall. Det kunde jag snabbt konstatera när vi kommit hem. Han hade ätit upp ALLA köttbullarna och låg och krafsade i burken efter mer!



Sotis kände sig sig nog hotad och försökte smita genom ett hål i lådan.




När Arthyrr hade fått två köttbullar till, hoppade han upp på köksbänken och lade sig till rätta mellan mina orkideér. Han verkade känna sig hema där.



Nu sover han gott igen och jag hoppas att han sover hela natten, så jag hinner plantera alla blommorna jag skaffade också



Senare raport från Arthyrrs matte:

Ja jag kan bekräfta att Arthyrr är ett litet busfrö. Så fort man vänder ryggen till! Två knoppar har ramlat av den ena "bruden". Men han ser misstänkt oskyldig ut, så han är SÄKERT skyldig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för minsta kommentar!