OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

fredag 5 november 2010

แมงมุม maengmum spindel... på Thailändska! MONICA TITTA INTE!


Imse vims espindel.... klättrar på muren... för tråden höll inte....

FÖR SPINDELN VAR FÖR STOR OCH TRÅDEN GICK AV!

Utanför vårt bostadsområde i Thailand .......... körde vi förbi denna sötnosen en kväll ...
Jag tvärstannade motorcykel och kunde knappt tro mina ögon!
Där på muren satt en enorm spindel.
Och SKIT jag hade inte kameran med mig! Men vi skyndade hem för att hämta den :O)... för att föreviga denna vackra varelse och ha bevis för att vi hade sett den.....
Vakten undrade vad vi höll på med så sent på kvällen åkte fram och tillbaka så där.. in och ut på området.
Men när vi visade fotot log han gulligt. Nej då den var inte farlig sa han. Den bits inte eller nått.
Efteråt fick vi reda på att en annan vakt gillade att äta dem.. om det stämmer eller bara är ett ryckte kan jag dock inte säga.
Vakten vi pratade med hade i alla fall gått ut och haft ihjäl den berättade han dagen efter... var det månne han som gillade att äta dem????

5 kommentarer:

  1. JAHA så var den framtida resan till Thailand borta! Titta inte skrev du, hur i =#vete skulle jag kunna undgå det när den (bilden på otäckingen) ligger direkt i ögonhöjd till höger när jag gick in på min blogg:)) Äckelfia!! Hade DU inte varit så gullig så..................

    SvaraRadera
  2. Imse vimse spindel klättra upp på trån ner falla regnet spola spindeln bort. osv.
    Där slutar mitt tycke om spindlar det kryper på kroppen när jag ser den och håret reser sig på benen. HUVALIGEN.
    Bort,bort.

    Vi har stött på stora spindlar ochså när vi varit ute och rest och jag undviker att titta så noga.

    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  3. Den var vacker och eftersom den var så stor så den syntes bra. Kul att du hann fota den ...innan vakten käkade (?) upp den :))

    SvaraRadera
  4. USCH!!!! vill inte se jag heller, ...men tittar gör man ju...
    Avskyr spindlar!!!!
    men roligt har ni tydligen, trots såna odjur...

    SvaraRadera
  5. Cool, även om jag inte gillar spindelar. Kram

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!