OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

söndag 18 juli 2010

Brisa har äntligen fått sina bebisar!!!!! I natt hände det !


I natt kom kissebebisararna!

Jag var med och 'höll' handen hela tiden. Brisa kom hoppade upp i min säng och väckte mig så det var bara att följa med.

Sedan var det klappa och gosa tills allt var klart för jag fick inte gå ifrån minsta stund!!!

Hängandes över min hand och arm födde hon två små vita bebisar på var...dera 102 g och 117 g.

Jag vet ännu inte vad det är för kön men de verkar starka och friska .
 
Första ungen kom ut och sa inte ett ljud...  Andra ungen skrev högljudt när den kom ut....
De kravlade omkring och kröp över både varandra och Brisa i sökandet efter di .

5 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt:)) kan se Ayla och Bobo framför mig när de var nyfödda:) Pussa Brisa och bebisarna från mig och glöm inte att visa bilder så snart som möjligt.

    SvaraRadera
  2. Grattis!!!
    Har berättat för Azlan att han fått små kusiner. Nu väntar vi alla på bilder.
    Carina

    SvaraRadera
  3. Grattis!
    Så länge hon gick och knep. Sött att de små älsklingarna vill ha ett stöd av de stora!
    Ha det gott, med sötingarna! Hillevi

    SvaraRadera
  4. Nämen då får man säga grattis! Skönt att de kom till slut! Och "stora" för att vara små :o) En av mina minsta vägde 52 g vid födseln, men hon klarade sig bra hon med...fast hon såg bra ynklig ut, annars har de legat kring 100g som dina.
    Även mina katter (och hundar för den delen) har velat ha sin matte vid sin sida, åtminstone vid första ungen, sen har de liksom "fullt upp"
    Ha det så mysigt nu med dina små!

    SvaraRadera
  5. GRATTIS!!! <3<3<3 Visst är det underbart när förlossningen går på räls! Fina vikter också. Pussa Brisa och bebisarna från "mormor"! :o)
    Åsa

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!