OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

fredag 2 januari 2009

JAPANESE LANTERN? ... ore my Swedish Lantern? JAPANSK LYCKTA eller min Svenska variant?

I have been thinking about this idea about making a Japanese Lantern to my garden... but in my one style... so yesterday I did get in to action!
This photo is stolen from a verry god friend on a Japanese Lantern... She has it next to her pond.

Nu har jag haft en ide rätt så länge ang . att göra en Japansk Lyckta.. fast i egen tappning.
Så igår satte jag igång!
Fotot under har jag ärligt stulit ifrån Monica i K.... hon jobbar just nu så jag kan ju inte ringa och störa henne över sådan här bagateller .....
Hon har denna fina lyckta vid sin underbara damm.


It toke some time ... doing it becourse I hade it not clear in my head how it would look like....

Det tog lite tid att göra denna för jag hade ingen klar bild i huvudet ang. hur jag ville att den skulle se ut.....







Soo.... late last night it stand there on the workingtable.... maby not finish yet... maby there will be som corrections and som adding of one more stepp at the base..
Men så till slut stod den där igår kväll på arbetsbordet.... kanske inte riktigt helt färdig. Jag tror jag skall göra ett trappsteg till i basen.


Och till sist men inte minst . GRATTIS KEN Trädgårdsdrömmar på födelsedagen !!!!

21 kommentarer:

  1. Linda, vilken strålande idé - din lykta ser så fin ut! Kommer att bli en succé!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. What a good start to the New Year - the beautiful light will guide you and illuminate the garden.

    SvaraRadera
  3. Lycktan kommer att bli "jättefin" i din trädgård. Det måste vara fantastiskt att kunna arbeta i lera.

    SvaraRadera
  4. Här kommer kommentaren............
    Fiiiiiiiiiiiiiiiiiiin!!!!!!
    Carina

    SvaraRadera
  5. Hej Linda, sååååå fin den är.
    Kramizzar, Petra

    SvaraRadera
  6. Wowwww... vilken fin lykta....en sånn vill jag ha. God fortsättning Linda

    SvaraRadera
  7. En ny favorit kanske :)
    Säg vad du inte kan göra, är verkligen imponerad!

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  8. Linda -- your lantern is just beautiful! You are SO talented!

    Did you see the Garden Inspiration that I wrote back in December that showed a photo of the Karesansui gardens at Villa Ephrussi in France? I just love the serenity of the little garden.

    Cameron

    SvaraRadera
  9. Du kanske blir försst med en Japansk lykta i lera ?? ...I vilket fall som helst är den underbar som alla dina alster:)
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  10. What a lovely creation Linda! You are a very talented artist!

    SvaraRadera
  11. Linda, your lantern is going to be a delightful addition to your garden. I like your Swedish twist on the design. Thanks for faving my blog on blotanical.

    SvaraRadera
  12. Oh! Your lantern will look so beautiful nestled in the garden.
    I like the decorative detail on the sides.

    Happy day~
    Karrita

    SvaraRadera
  13. Oh Linda, that is magnificent! I love how you showed it going together a piece at a time too. Just fabulous, one of my favorites that you have made and shown us so far! What a talent you are! :-)
    Frances

    SvaraRadera
  14. Den är helt underbar Linda! :)

    SvaraRadera
  15. Precis en sådan lykta har jag letat efter den skulle blir fantastisk i min trädgård.

    Synd att den inte finns att köpa.

    Gunilla

    SvaraRadera
  16. Bara att komma på nåt så snyggt o detaljerat, och sen genomföra det oxå! Youre amazing

    SvaraRadera
  17. Din lykta blir såååå fin!
    God fortsättning på året & trädgårdsskapandet!;-)

    SvaraRadera
  18. That's an awesome work, Linda. May that find a special place in your garden.

    SvaraRadera
  19. Jättevacker.. dina saker blir alltid så vackra och detaljerade.. MIn hjärna snurrade igång.. jag har ju en stor lerbit här hemma.. *ler*.. Ha en skön helg. Kram Monica

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!