OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

torsdag 7 augusti 2008

OOOHHHohohhhh TITTA på liljan !!!!! Och så lite kermik......

Har ni sett något så fräckt!!!!! Den är bara... ja .... COOOOOOOOOOOOOOOOL!!!!
Namnet då? Hmmm vet inte om jag har det kvar så jag får återkomma om jag hittar påsen.
Men visst är den något extra med sin kolsvarta mitt och blodröda toppar.
En blomma fick jag.... + en knopp till som givetvis någon, jag misstänker katten, brutit av grrr...
Tyvärr har liljebaggarna gått hårt åt bladen.


Och så har jag fått stjäla mig till små stunder med keramiken....
Det har blivit lite knoppar att sätta på armerings järn.
Sedan har jag gjort dessa humlebladen som jag tror kan bli riktigt fina när de är brända.
Jag har tänkt att man kan ha dem liggandes bara som dekoration på någon sten eller något i rabatten.

En enkel blomma.....


Lite blandat.....

En blomknopp....nä... en blombukett....

Tulpaner som gömmer en skatt.....

HIhi.. putte-kulor!!!! Är jättenyfiken på hur dessa kommer att te sig när de är färdiga ! Om det överhuvudtaget blir som jag tror......

En kungaspira...... blir det när pinnen kommer i hålet.....

7 kommentarer:

  1. Herregud vilka alster du gör! Det är helt fantastiskt! Så roligt! Hur har du gjort humlebladen? Lagt lera på undersidan och format och sedan tagit bort själva bladen? Det ser helt otroligt ut! Jag har aldrig pysslat just med lera, men älskar att pyssla och blev väldigt sugen på att prova nu när jag ser hur fint du gör!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina ...! Du har ju magiska fingrar du och Liljan är ju helt fantastisk! Har själv "tröttnat" på att försöka ha liljor. Jag tycker det är så ledsamt när baggarna äter upp alla blad :(
    Tjing
    Monica

    SvaraRadera
  3. Den liljan var ju bara såååå slurp...
    Och som vanligt gör du så himla fina saker i lera.

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  4. Nydelige keramikkblader:-))) Har bare brukt betong jeg, men disse var flotte da! Vakkert! Humle er flott!

    :-))

    SvaraRadera
  5. Jag vet inte om jag vågar komma och hämta Råland??? Misstänker att jag kan fylla hela bilen med saker från din ugn!!!
    Ewa

    SvaraRadera
  6. hej, har hittat din sidan på Annikas blogg....härliga bilder och keramik du visar !!!....är själv fäst vid keramik och TRÄDGÅRDEN,
    roligt att se bilderna från bloggträffen....känner ingen av dem ..men trädgårdsmeetings brukar vara jättekul. Ordna själv plantbytaredagar här hemma i Skåne.
    Gröna hälsningar, Petra

    SvaraRadera
  7. Hello~
    Beautiful ceramic art!
    I create ceramic garden art too.
    I just joined blotanist and found your blog although I don't understand your language your photos are exquisite.

    Karrita

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!