OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

tisdag 5 augusti 2008

Äntligen fått placerat borgen i trädgården... men det blev ingen vallgrav.

Nu har jag äntligen hittat platsen för min borg. Ja.. skall sanningen fram var det faktiskt min mans idé angående placeringen... men det blev bra ändå :o)!


Från början hade jag en idé om att sätta den i en stor fyrkantig balja så att det fick vatten/vallgrav runt om. Tyvärr visade det sig bli en för stor installation för min trädgård. Jag vill ju att mina saker skall smälta in lite och det skulle det inte om jag gjorde så.


Nu är detta en ganska stor pjäs och samtidigt som jag vill att den skall försvinna in lite i trädgården vill jag ju kunna se det med! Första placeringen blev för lummig och hela slottet försvan helt och hållet in i grönskan. Med denna placeringen kommer det upp lite också.


Jag var även inne på ett tag att inte ha slottet i trädgården alls för att jag inte hittade rätt plats.

Så... här är nu borgholmen klar....
Samtidigt utökade vi rabatt-ön , bytte och planterade om växterna där, runt om vilket blev mycket bättre än var det var innan. Den blev mer harmonisk.

2 kommentarer:

  1. Urläckert, jag blir riktigt avundsjuk...

    SvaraRadera
  2. Det klart att du skall ha borgen under de små dockalmarna:-))(En av mina favvoväxter;-)
    De ser ju ut som riktiga träd Passar borgen perfekt.Kanon snyggt!!
    MVH MLK:-))

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!