OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

torsdag 14 augusti 2008

Lite av varje....

Den vinröda slingerstormhatten är i full blom. Den klättrar i en gulbarrig taxus/idegran. Det kommer bli en fin kontrast när båda är lite större......

Två fina luffarkors! Dessa har jag förärats av KarinA på bloggen Ute och inne . Hon har tillverkat dem själv.Meningen var att jag skulle ha dem ute först.... men de är alldeles för fina för det.
Samtidigt fick jag en fin myra och två betong-hosta-blad som sitter på två armerings järn.
Dessa skall jag visa en annan gång.

Bolltisteln har blommat färdigt för i år. De drar åt sig mängder av humlor. Jag har bara vita/grå bolltistlar. Jag har köpt i omgångar den blå bolltisteln ... men när de blommar blir de vita... snopet!








2 kommentarer:

  1. Myran är jag verkligen nyfiken på.
    Som svar på din fråga hos mig så säger jag - Jättetrevligt!
    Kommer inte till Forumistträffen på lördag, men önskar dig och alla andra en riktigt rolig dag.
    Vi hörs
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jag vet att du egentligen inte gilar att ta fröer (rätta mig om jag har fel) men jag skulle väldigt gärna vilja ha fröer från din stormhatt. Går det tror du?

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!