OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

söndag 31 augusti 2008

Grönt är skönt.... gult är inte fult...

Vilken härlig helg det har varit! Inte för att det blivit så mycket trädgård men ändå.
Själv har jag tillbringat veckan och helgen i keramikverkstaden.... HÄRLIGT!
Några av er har nu Drakar att se fram emot!

I alla fall till ämnet... Grönt är skönt!
Håll till godo!

Green Envy! Grön och lite gulaktig...


Fagus/Bok med randiga blad i grönt och gult.


Brokbladig grön/gul Bergenia.


Jag gillar blad som är kaxiga i karaktären!

5 kommentarer:

  1. Åhh vad kul att se att pausen är slut. Fina foton från din trädgård.
    Många kramar
    Isabelle

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag hittade hit! ;o) Som du vet gillar jag också variegerat! Du har så fina växter... keramik har vi också gemensamt, vilka fantastiska drakar! Det måste jag kolla närmare på nu.. Jag har hållit på med keramik på kvällskurs-nivå några år men fick ta en break då barnen kom. Hoppas kunna återuppta det snart igen. Men i väntan på det finns ju betong... ;o) Mvh Zara!
    PS får jag hänvisa till din sida från min?

    SvaraRadera
  3. Hej! Kul att du hittade min blogg och tack för att du satte lite fart på mig och efterfrågade ett nytt inlägg! Tack vare dig kan du nu gå in och läsa lite senaste nytt från min lilla täppa!
    Kul med din keramik - jag är också gammal keramikfantast fast det är ett tag sedan nu...
    Ha en bra septembermånad!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  4. Mums, vilka blad! Grön av avund....krusbladigt är det hos mig. :)

    SvaraRadera
  5. Grönt är verkligen skönt, vilken underbar bok, gröna blommor är läckra, klart man uppskattar blad mer och mer, det är spännande, kram.

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!