OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

fredag 18 juli 2008

Olika Geranium.

Geranium Phaeum 'Conny Broe' Detta är en av mina favorit-nävor. Den har så fantastisk mosaik-mönster på bladen.

Geranium phaeum 'Conny Broe' one of my favorits. This perticular variant have the most amazing mosaic-pattern on the leafs.



G Endressi Rose Clair. En liten spansknäva om jag inte miss minner mig.
Tror bestämt att detta är G. Elke.... någon som vet?
I think this is G. Elke...

G phaeum-variant till . Phaeumen korsar sig gärna till nya varianter.
De har små blommor som är enormt söta.
One more phaeum-variation. The phaeums makes many differenst babys......
Thay have werry small and beutifull flowers.


Geranium Renardii. Den äkta/grund varianten.
Geranium Renardii. The real genuin one.




Geranium Phaeum-variant till .
A G. Phaeum variation again.



G. Renardii lila sort.
G. Renardii. Blue one.




Dubbelblommande rent vit sort. Har glömt namnet. Denna blir ganska hög.
This one are so beutifull. Pure white dubble ... to bad I have forgotten the namne.


Kronnäva med smala smala kronblad. Långtids-blommande. Skira söta blommor.




Dubbelblommande lila geranium. Denna har jag fått från Karin på bloggen Ute och inne .
One more dubble geranium . This perticular plant is from Karin on the blog Ute och Inne.



6 kommentarer:

  1. Min Conny Broe som jag fick av dig har inte spräckliga blad ännu, tror du att den får det senare?
    Den är så himla ursnygg!!!!!
    Nävor är fantastiska!!!! Både blad och blommor!! Det skulle finnas en jätte variegerad, men det kanske det gör ? Har du något namn isåfall?
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, Linda! - Conny Broe var allt en riktig snygging!
    vad kul att du också är bilingual!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Det finns å många fina nävor. Jag gillar speciellt brunnävorna.
    Fina bilder.

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  4. Men Linda jag kan inte sätta Magnus i buren nu, den är stenlagd numer med en plantering av små Birgitta växter emellan, Vad tror du att Birgitta säger om han trampar ner hennes fina små blommor.
    Jag måste sätta något heligt däri, inte en stor farlig best.
    Han sitter och vaktar drakäggen i rhododendronlunden.
    Vi har lite planer, det kommer i ett inlägg framöver...Ge dig till tåls!!!! Han kräver lite mycket..
    Det duger inte med vad som helst, han vill ha nått som ingen annan har, hoppas Ken orkar med att uppfylla hans krav, jag vet inte vad han tar sig till annars......
    Han morrar bestämt åt buren, kunde du inte tagit han istället, din drake verkar mycket lugnare!!!
    Hmmmm..................
    Carina

    SvaraRadera
  5. Oj.. det var många vackra sorter du har.. Nävor är såå vackra och jag gillade verkligen den första med det vackra mosaikmönstret.. ha en skön söndag.. Monica

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!