OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

onsdag 23 maj 2012

Mera Loppisfynd och uppdatering ang. ljusstakarna.

 Dessa fina flaskor fick följa med hem och likaså stjärnljusstakarna.
Flaskorna skall pryda mitt växthus och stjärnljusstakarna skall jag ha i mina egendrejjade skålar.
Jag lägger en stjärljusstake i en skål och så vips så kan jag ha stearinljus i dem.
Det blir mycket finare än med värmeljus i.
 Så till mitt andra riktigt fina fynd. Denna skål i Art Deco stil.
Jag är helt såld på denna gröna färgen och vi har mycket fin gamal keramik från Svenska tillverkare i vårt avlånga land.
Och så lite uppdatering ang ljusstakarna i inlägget under.

Denna info har jag fått tag i med hjälp av goa människor på nätet.
Om man går till länken hittar man en ljusstake som är sönder... men den ser exakt ut som mina två hela.


1 kommentar:

  1. Tjenare vilka fynd! Och så snygga....
    Skålen är min favorit, så läcker färg och motivet är bara så vackert!
    Loppislyckan ger mersmak eller hur?
    kram

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!