OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

torsdag 28 april 2011

Ibland blir man så lycklig att man studsar upp och ner!!!

Och det för två små piggar i rabatten!
Dessa två små piggar betyder nämligen att denna speciella växt ÖVERLEVT vintern!!!!!!!

Och vad är det då undrar ni???
Jo... detta är en pleione limprichtii... en liten orkidee.
Vad den heter på Svenska vet jag inte...
Om ni klickar på namnet ovan ( i texten ) kommer ni till ett bildsök på google.
Där kan ni se hur denna raring ser ut.






11 kommentarer:

  1. Wow, vilken lycka! Jag hittade lite liljor på väg upp och blev jättelycklig, men förvånad. Men det är nog några lökar jag har haft i kruka och sen pillat ned där. Vi får se. Den som väntar på nåt gott heter det ju! /Anette

    SvaraRadera
  2. Kul!Jag tycker man studsar mest hela tiden den här tiden ;-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Skulle också ha studsat upp och ner om jag hittat sådana piggar i min rabatt:)

    SvaraRadera
  4. Det var en söt liten orkidé, förresten är nog det svenska namnet purpurjungfruorkidé.

    SvaraRadera
  5. UNDERBAR! Har du bara betalat 50 kronor för denna skönhet? Vilket fynd. (priset syns på etiketten)
    Ha en bra kväll.

    SvaraRadera
  6. Ska bli kul att se när den blommar,vilken lycka!
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  7. Japp baaara 50 kr :)!!!!
    Ibland är livet bra härligt!

    SvaraRadera
  8. Linda! Jag har skickat mail till dig! På din Gmail. Hoppas du ser den och att du är hemma i morgon-/Lotta

    SvaraRadera
  9. Vilken liten sötnos, orkide i trädgården verker så exotiskt för mig. Vad kul den överlevde :)

    SvaraRadera
  10. Förstår din glädje! Visst är det underbart att få sådana känslor för det som växer i trädgården. Du verkar ha många fina saker i din trädgård!

    kram louise

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar liten sak - och för en 50-lapp!! förstår att du studsar.
    Kram

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!