OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

tisdag 14 september 2010

Detaljer i min trädgård... sånt man kan fixa till själv.

En stol från tippen... räddade denna ifrån att slängas. Nu är det väl tyvärr dag ändå eftersom den faller sönder.
Ett rostigt rör kan bli en fin peramanent kruka åt någon perenn.... inget som behöver grävas upp eller tas bort inför vintern.

Rostiga rundjärn med upponerpåvända ljusstakar ifrån loppis...  Detta blev ett uppskattat blickfång!
Gamla marktegelrör och marktegel ställda för att dölja en ful plastkruka.... enkelt och , enligt mig lite kul.

7 kommentarer:

  1. Visst är det kul att "rädda" gamla pryttlar och att kunna göra något kul av det en tid i alla fall (innan det går i smulor) Dina upp o ner vända små ljuslyktor på armeringspinnarna är så fint:)) Det finns inget "rätt" eller "fel" bara kreativitet:))

    SvaraRadera
  2. Å, jag håller med Monica, de där små ljuslyktorna på armeringspinnarna är ju helt underbara! Jag blev också väldigt inspirerad av ditt arrangemang för att dölja fula plastkrukor. Listigt och läckert!

    SvaraRadera
  3. De där ljuskopparna på järnen, de gillar jag också. ja, naturligtvis de andra grejerna också.

    /Anette

    SvaraRadera
  4. Tack för alla tips.
    Järnen med ljuskopparna var ju läcker.
    Jag höll ju i fyra stycken förra Fredagen på Myrorna men jag la tillbaka dom. Attans ochså.
    Men nu vet jag ju vad jag kan ha sådana till


    Vilken fin ide att dölja plastkrukan med.

    Ha det gott
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Återbruk gillar jag:)

    SvaraRadera
  6. Duär ju för himla piffig... och fiffig du!
    Rulator jo tack för den du.
    Gillar dina skämt.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  7. Den rostiga rörkrukan riktikt snygg.
    Spännande kombination med kantareller, kanske ska prova.
    Mariana

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!