OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

lördag 14 augusti 2010

JAA!!!! Men .... NÄÄÄÄÄääää!!!!!! Inte så!!! Nej, nej, nej.....

I dag har jag grävt upp en jättestor Iris som jag delat på.
Detta resulterade i att det blev en stor kal jordfläck mitt i rabatten där den stått.
Sånt har jag VÄLDIGT ont av....
Så vad göra???? Jo.... då förstår ni går Linda runt och kikar efter något att fylla hålet med och helst med något befintligt som finns här hemma.

Hålet är mitt i rabatten, den med flaggstången.
Där... precis mellan flaggstången och lusthuset!
INTE LUSTIGT ALLS MED HÅL I RABATTEN!
Gillar INTE!!!



Nåväl ... Jag kom på det!!!!! Trodde jag.... och satte denna mitt i rabatten.... med kruka och allt för att se hur det skulle se ut !


Men NEJ!!!!! Inte ens en färggalning som jag klarade detta!
Det blev en för STOR skräll..... Kanske inte färgmässigt igentligen ...
Men krocken mellan exotisk växt (GIGANTISK) och vår mjukare växtbas... som vi har här i Norden.
Så krukan är tillbaka vid växthuset... och jag har fortfarande en STOR KAL JORDFLÄCK!
HJÄLP!


3 kommentarer:

  1. Känner jag dig rätt dröjer det inte länge innan du har hittat något att fylla med..! Passa på att njuta av möjligheterna så länge...
    Kram Ester

    SvaraRadera
  2. Ett litet slott kan väl platsa så länge... eller en tomte ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det lustigt :) När man hittat något man vill ha att plantera i sin trädgård då finns de inga tomrum men när man har ett tomrum så har man inget på gång där :) men tror nog du löser det :) /Suss

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!