OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

fredag 21 augusti 2009

Toughts about new flowerbeds./ Tankar om nya rabatter.

Ok... maby.... maby not ?!
This is just some fun playing with the thouht of new flowerbeds, and the hoose!
The shapes is not perfekt or anything...... :o)!



Igår när jag klippte gräset lekte jag lite med gräsklipparen.Körde runt lite för att se hur nya rabatter skulle te sig.Det är inte lätt att hitta på något kul på denna ytan och igentligen har jag sagt att HÄR , på denna ytan, blir det INGA rabatter.... men....
Ok... kanske.. kanske inte?! Den som lever får se!!!!
Detta är bara en lek med tankar som legat på lur.
Inga former är perfekta utan slangen är bara utlagd på måfå ... :o) !




In this one I would like to have loots of Daylillys/Hemerocallis.
(the photo below)

I denna bananen skulle jag vilja ha massvis med Dagliljor/Hemerocallis !!



Sorry about this one... the blog did it!!! NOT me.... cant help it....
You just have to tillt your head!

Here in this circel I would like to have hostas and Irises.... and loots of other nice plants!
Maby a tree in the center?



Hmm.. ursäkta detta.... men det är bloggen som ställer till det!!!!
Inget jag kan göra något åt.....
Så... du får helt enkelt lägga huvudet på sned om du vill titta på denna bilden!!!
I denna rabatten skulle jag vilja ha Irisar(sibirica-typer) , Hosta och andra roliga växter.
Kanske tom. ett träd i mitten?

6 kommentarer:

  1. Seem like good ideas to me, and less grass to cut!

    SvaraRadera
  2. Nya planteringar låter som ljuv musik i mina öron. Det kommer att bli jättefint så som du tänkt dig. Ett träd i mitten tror jag skulle kunna vara snyggt också. Jag längtar tills jag åter får leka med vattenslangen här hemma. Gräsmattan är väl till för att minskas ner? Ha en fin helg / kram gittan

    SvaraRadera
  3. Ser ut som goda ideer, det verkar trångt i de andra rabatterna och då är det väl dags att utöka;)

    SvaraRadera
  4. Det är toppen idéer du ruvar på ;O)
    Kan redan se dessa rabatter.
    Kör på Linda!
    Hälsningar, Petra

    SvaraRadera
  5. Hehe.. ja blir det fullt i rabatterna och det fortfarande finns gräsmatta så varför inte. Tänk bara på alla tassar som ska dansa runt också.. jag fick sätta staket för att stoppa tjurrusningar men det blev iofs väldigt snyggt.. =).Ha en skön lördag..Kram/Moa

    SvaraRadera
  6. Hej du, vilken fin drake du har på din headerbild, var har du hittat den?

    Marit

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!