OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

onsdag 22 april 2009

Just waiting... // Nu väntar jag ....

Right now I´m waiting for the Sanguinaria canadense - Multiplex to blom! Ooohhhh LUCKY me!!!
Dont you think they look like little people with blankets wrapt around them?

Nu väntar jag bara på att den skall slå ut! Sanguinaria canadense - Multiplex!
ÅÅåhh Lyckliga jag!
Tycker du inte att de ser ut som små människor med filtar runt sig?
Som små indianer i filtar eller kineser från förr i världen?


11 kommentarer:

  1. Bäst att dra kappan kring sig om det kommer en kall vind, tycks den tänka. Jättefina!
    Eva

    SvaraRadera
  2. Vad spännande! Denna blommar var jag på väg att köpa vid ett tillfälle - men snålheten bedrog visheten, som så ofta. /Ruben

    SvaraRadera
  3. Jag har båda sorterna enkla och dubbla. Det är en riktig upplevelse av att bara se växtsättet. Helt makalöst.

    Ha det gott

    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Vilket läckert växtsätt! Den fryser kanske =)

    SvaraRadera
  5. What an unusual looking flower - they dolook like people

    SvaraRadera
  6. Hi Linda~
    I love your description "Dont you think they look like little people with blankets wrapt around them?"
    They do look like little people wrapped up :) Very unique!
    How very kind of you to want to share a piece of your art with me! I am touched :) I would be more than honored to receive anything from you!
    Happy planting my friend~
    Karrita

    SvaraRadera
  7. They do look like people all bundled up for winter. lol :)

    SvaraRadera
  8. Det har blåst lie kallt idag så jag förstår att de svept kappan om sig.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  9. Wow! How neat! I've never seen that flower before. Does it grow from a bulb?

    SvaraRadera
  10. De ser verkligen roliga ut.
    Spännande att få se senare när dem blottat sig ;O)
    Kram, Petra

    SvaraRadera
  11. Super fina står de där och väntar och sedan skiner de som solen.
    ha det gott
    kram
    Annika

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!