OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

tisdag 22 januari 2008

Råttkompisar och några stenhårda skönheter!!!

En av mina bärsta vänner har några riktigt söta och mjuka familjemedlemmar! Är du lite känslig för en viss sorts gnagare skall du lämna min blogg nu..... om inte.... häng med!

Det första fotot är på en av de senaste i familjen.... en lite råttentott-baby!
Titta vilka fantastika morrhår! Inte kan man väl vara rädd för en sådan här sötnos?
Nåväl för att svansen kanske känns lite kymig.... men den behöver man inte titta på.
Ta i stället och titta på de söta små ögonen dem mjuka pälsen !
Det här är Murre. Han är en siamesråtta.

Anledningen till att jag hälsade min kompis denna gången var för att lämna över råttornas nya hus/bo. Min kompis hade tröttnat på dessa svårregjorda trähus som finns för råttenttottar!
Så jag fixade, efter lite tid, ett i stengods. Lite Flintstone över det hela eller vad tycker ni?

Hmm vad är nu detta? Tycks de undra... se små var snabba på att undersöka. De äldre var däremot lite mer försiktiga och undrande? Att jag då till på köpet var tvungen att blixtra och fotografera samtidigt gjorde väl inte saken bättre.... men jag var ju tvungen att fånga ögonblicket......


Det var första gången de små bäbisarna var inne i sin stora nya bur. Min vän hade hämtat dem dagen innan och ville inte sätta ihop dem på en gång med de stora. Men det var inga problem alls. De stora nosade och klämde på de små och accepterade dem med en gång.
Hmm vad kan det finnas här inne?


Här är Murre igen..



Visst är han liiiiiite gullig? Jag menar ... för att vara råtta??? Det här är föresten Muffins....



Titta på de små söta händerna. Så lika våra. Och stora runda söta öron!! Det är allt stor skillnad på vilda råttor... och tama.... Ungefär som mellan varg och hund.


Min väns mamma skyr inte alls råttorna.... tänk igentligen borde hon väl stå på en stol och skrika! Jag menar en rar, fin och trevlig dam .... som hon? Hihi....


Mango och Mazarin. De stooooora pojkarna! Det är bäst att sitta häruppe... tills hon den där förvunnit med den där kameran som blixtrar så....

Detta är rödögda råttor. Tyvärr blir det inte så bra på bild. Och de blir ändå mer lysande röda när blixten är på.

Men här finns även andra underbart vackra familjemedlemmar! Här är nog min favorit han heter Martin och är en Afrikansk leopardsköldpadda på en sådär 10-11 kg! Han är så vacker!!!




Riktigt kramgo är han också... och... och .... kelen. Sköldpaddor har känsel i hela skalet vilket gör att de känner när man klappar dem där med.

Här är Molle... han är av en mindre art. Vet inte vilken men han är fin han också. Han har en flickvän... men hon har fallit för den där andre killen! Den stora ståtliga... Och han tycker att hon är en pest! För hon gillar att bita/nafsa på honom... vad gör man inte för lite uppmärksamhet???

Martin igen. Det är något speciellt med sköldpaddor! Och.... mm... drakar!!!!

1 kommentar:

  1. Jamenvisst är de söta. Jag tycker små råtthänder är så gulliga. De verkar ju gilla sitt nya plejs. Sköldpaddorna rockar :) helsköna typer. Ha en fin kväll, kram.

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!