OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

måndag 19 november 2007

Uppdatering av slottsbygget....det går saaakta....

Här kommer en liten uppdatering av bygget av mitt trädgårdsslott.
För att kunna se ungefärlig storlek har jag laggt till en tändstiksask på bilden.



Sakta men säkert tillkommer nya byggnader.


Valven som finns lite överallt längst ner på slotten är till för att dra ljusslingad igenom.



Lite snett och vint... men det hör ju till gamla byggnader.... eller... rättare sagt... det hör till mitt sätt att skapa....



16 kommentarer:

  1. Kul att se hur det växer fram, helt sagolikt fint. Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  2. Riktigt fint slott, även om jag mest tycker det liknar en medeltida borg. Lite Törnrosaslott över det faktiskt!

    SvaraRadera
  3. Du är helt makalöst duktig! Har du nytta av denna talang i ditt arbete?

    SvaraRadera
  4. Snöflinga sa: Jag är så förfärligt imponerad, kul att få följa uppbyggnaden sas !

    SvaraRadera
  5. Mycket imponerad jag också,
    så spännande att se "slotts-bygget" ;) växa fram!
    Drakar & Slott ...vad månne det bli sedan? Hobbit & Gollum från Tolkiens Lord of the Rings? :)

    SvaraRadera
  6. Jisses vilket jobb.. du lägger ner. och jag tänkte på det.. måste vara besvärligt att bränna ett slott. Nedmonterbart kan jag tänka det måste bli.. ett imponerande jobb i alla fall.. ha det gott Monica

    SvaraRadera
  7. Hej och STORT TACK för alla era komentarer.
    Linda

    SvaraRadera
  8. Linda
    Efter dagen samtal....

    http://www.twofaces.se/

    Hälsar
    Birgitta

    SvaraRadera
  9. Vad för typ av lera arbetar du i. Den är så imponerande fin :) jag kan tänka mej den någonstans ute i din trädgård sedan kanske. Jätta fin

    SvaraRadera
  10. Wow vad häftig! :) Du kan göra det mesta med lera du... :)
    kram

    SvaraRadera
  11. Vad är det för typ av lera du använder, Linda? Urtjusiga skapelser! Mvh Isabell i Uppsala

    SvaraRadera
  12. Leran jag arbetar med är en stengodslera den är verkligen underbar.
    Linda

    SvaraRadera
  13. What a beautiful castle. Is it for your dragon?

    SvaraRadera
  14. Linda! Nu provar jag igen. Får se om det hjälper att jag själv är inloggad på min blogg.

    SvaraRadera
  15. Yes! Det hjälpte!

    Ville bara säga att ditt slott är så himla fint och det måste väl vara boning - förutom för drakar - även för en prinsessa eller kanske en häxa?
    Jag är barnsligt förtjust i sagor!

    mvh, Anja

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!