OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

lördag 15 september 2007

Hitteros och kungliga ändating!

Denna fina pimpinell har äntligen visat sitt rätta jag.... rosen är upphittad i min makes barndomshem tillsammans med en annan rosa ros som antagligen skall vara Bluch Hip eller Minuet.... vi har jämfört 'min' Bluch Hip med Minuet. En av mina kompisar som har fått min Bluch Hip och tidigare har Minuet säger de är lika... men inte helt...det finns skillnader så vem vet ?
Nåväl tillbaka till den vita pimpinellen... så fint som den blommat i år har den aldrig blommat förrut. Dubbla blommor i överflöd med härlig doft ! Att den sedan blommade om nu i Augusti gjorde inte saken sämre. Fast då blommade den bara med några enstaka blommor.
Jag gillar pimpinellerna.. de har ett sådant härligt blåaktigt bladverk! Riktigt snyggt är det speciellt tillsammans med, i detta fallet, kritvita blommor!



Satt häromdagen och 'lekte' med leran..... jag ville göra något roligt att sätta uppe på ändarna av armerings järnen. Jag måste nämligen hägna in mina rabatter under vintern och våren pga. mina vovvar som gärna trampar runt med sina stooora tassar där då. Så fort växtligheten kommit upp så håller de sig på gräset. Men innan dess har jag inte lyckats få dem att förstå att rabatterna är förbjudna zoner.


Så det blev till och börja med två små kronor... mycket enkla i sin design. Dessa skall när de är färdiga passa att trä uppe på armerings järn... större är de inte.


Hur ytbehandligen kommer att bli bet jag inte ännu.... kanske GULD???? Näää... tror inte det!


4 kommentarer:

  1. Jag har bara snabbtittat på din blogg idag men jag har redan bestämt mig för att återkomma för en noggrannare titt när jag har mer tid. Ser fint ut!

    SvaraRadera
  2. Lille Victor är himla söt. Håller med dig om pimpinellerna. :) Inte visste jag att det var kungakronor skulle göra till armeringjärnen. Läckra!

    SvaraRadera
  3. Som du kanske såg har jag redan lagt din sida bland mina länkar - utan att fråga! Så ofin är jag. Det är helt ok att du länkar till mig, bara kul.

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!