OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

onsdag 19 september 2007

Tung i huvudet... eller tungt på huvudet?

Måste säga att jag varit lite avundsjuk på dessa trevliga trädgårdmänniskor som har fina järn/smide kronor i sina trädgårdar. Dessa verkar inte allt för lätta att få tag i heller grrrr.....

http://www.buxus.se/files/sur-1001-1003.jpg

Så därför har ett litet frö grott.... jag tog saken i egna händer, bokstavligen, och gjorde en egen!
Så här är den ! Min egna kungakrona! Fortfarande mjuk och fin... den lär bli riktigt mörk när den är bränd. Kanske glaserar jag den... kanske inte.... måla den vill jag INTE! Jag gillar nämligen trädgårdsprydnader som inte sticker ut för mycket.


Nästan stor nog att sätta på huvudet!





Och på tal ämnet avundsjuka... så passar det väl i så fall ganska bra att visa denna? Rudbekia Green with envy


7 kommentarer:

  1. Fiiin! Alldeles lagom med dekorationer. :) Vi hörs!

    SvaraRadera
  2. Du, den kronan var fin den!
    Hur många brudspireor vill du ha? Vi har dragit upp ca 20 st idag, enorma rotknölar. dom lär ta sig fast dom är hårt nedklippta.
    Frågan är hur vi ska få hem dom till dig???
    Kram MOnica

    SvaraRadera
  3. Wow! Vilken fin krona. Hade gärna haft en sådan i min trädgård (eller inomhus också för den delen).
    Och jag är grön av avund när jag ser din vackra rudbekia... :)

    SvaraRadera
  4. Jisses, vilken fin krona! Så duktig du är.
    Jag gillar din rudbeckia, den varianten har jag inte sett förr. Visst är det något magiskt när man ser kommentarsiffrorna stiga. :)
    Jag gör detsamma med din blogg.
    kram

    SvaraRadera
  5. men du vilken krona..=)))) urtjusig.och ingen har en sådan heller...=))/åsa

    SvaraRadera
  6. Grön av avund - absolut! Både på kronan och den vackra Rudbeckian... Ha det =)

    SvaraRadera
  7. Otroligt läckra skapelser, blev helförtjust i draken, mycket imponerad!!!
    Kul att du hittade min blogg, jag såg ju dig på ngt forum för ett tag sedan (odla?) och har oxå insett att vi bor nästan grannar. Kul med så kreativa personer i närheten, ser gärna mer av dina figurer om du har....

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!